Troje članova Programskog saveta: Za RTV je medijska etika odavno mrtva

"RTV stao rame uz rame sa svim onim medijima koji već godinama u Srbiji kreiraju atmosferu linča prema neistomišljenicima aktuelne vlasti”

12. juna 2019

Troje članova Programskog saveta Radio-televizije Vojvodine (RTV) optužili su danas taj pokrajinski javni medijski servis da je “na skandalozan način” izvestio o jučerašnjem protestu studenata u kampusu Novosadskog univerziteta, jer se u svom izveštaju, koji je objavljen na portalu RTV-a, pozvao na medij koji je među rekorderima u kršenju Kodeksa novinara Srbije.

“To kako je RTV informisao građane o jučerašnjem protestu protiv prebijanja studenata u Novom Sadu, predstavlja iskrivljenu sliku stvarnosti i tužnu istinu da je medijska etika za vojvođanski Javni servis – odavno mrtva”, naveli su članovi Programskog saveta u saopštenju za javnost.

Dodali su da je RTV u prenošenju informacija sa portala dnevnog lista Kurir preneo i više neistina, netačnih informacija i lažnih navoda i podsetili da je to u potpunoj suprotnosti sa ulogom koju je država Srbija zakonima poverila javnim medijskim servisima.

“Ključna uloga javnih servisa je da pruže tačne i pouzdane informacije o događajima u društvu, kako bi građani imali oslonac u donošenju odluka koje su važne za njihove živote i društvo u kojem žive, a ne da svojom uređivačkom politikom staju u odbranu vlasti ili jedne politike”, piše u saopštenju.

Dodali su da je prenošenje lažnih vesti neprofesionalno i naveli da je u situaciji kada su tri mlada studenta pretučena zbog svog aktivizma ili političkog mišljenja, jasno i da je RTV tendenciozno preneo pomenutu vest na svom portalu, bez provere izvora i tačnosti informacija koje se u tom tekstu nalaze, da bi se “dodvorio” eliti koja je trenutno na vlasti.

“Time je RTV prekršio zakone ove zemlje, Zakon o javnim medijskim servisima, Kodeks novinara i, što je najgore od svega, stao rame uz rame sa svim onim medijima koji već godinama u Srbiji kreiraju atmosferu linča prema neistomišljenicima aktuelne vlasti”, ocenili su u saopštenju.

Dodali su da je rukovodstvo RTV-a još jednom pokazalo da ne brine o javnom interesu i građanima koji finansiraju tu medijsku kuću, već da dobrovoljno i, “samo za sada bez posledica”, radi u interesu jedne političke partije.

Saopštenje su potpisali članovi Programskog odbora Miloš Katić, Aleksandra Đurić Bosnić i Srđan Arsenijević.

(Autonomija, naslovna karikatura: Stups)

Podelite ovu stranicu!

Karikatura nedelje
STUPS: Potop
Pretraga arhive
Pretraga po datumu
Pretraga po kategorijama
Google Pretraga