RTV najavio tužbu protiv Pečata

Šovinisti ponovo prebrojavaju nacionalna krvna zrnca i pozivaju na linč

18. jan 2013

Radio-televizija Vojvodine najavila je danas da će podneti tužbu protiv nedeljnika „Pečat“ zbog širenja govora mržnje protiv pokrajinskog javnog servisa.

RTV je u saopštenju za javnost naveo da je „Pečat“ u tekstu „Di su naši novci“, koji je objavljen u najnovijem broju koristio govor mržnje koji „podseća na dobro poznatu nacionalističku histeriju“ iz devedesetih godina prošlog veka.

U tekstu autora Miodraga Zarkovića tvrdi se da su u rukovodstvu RTV-a „antisrspski jurišnici i osvedočeni srbomrsci“.

„Uz tu i druge uvrede tekst obiluje klevetama i fabrikovanim informacijama na račun autora i menadžmenta RTV-a, kao i predsednika Nezavisnog društva novinara Vojvodine Dinka Gruhonjića“, navodi se u saopštenju RTV-a.

RTV je dodao da „šovinistički mrak“ iz devedesetih godina ilustruje sledeći deo teksta: „Na osnovu uvida u nacionalnu pripadnost većine rukovodilaca, od kojih su neki pomenuti u tekstu, ali i na osnovu uvida u program novosadske, TV teško je izbeći zaključak da iza tog zločina stoji razgoropađeni hrvatski lobi“.

RTV je skrenuo pažnju državnim instutucijama na to da takve kvalifikacije mogu ozbiljno da ugroze rad pokrajinskog javnog servisa, ali i bezbednost zaposlenih zato što se „ponovo prebrojavaju nacionalna krvna zrnca novinara, kao kada je na čelu Televizije Novi Sad bio sadašnji direktor i glavni urednik ‘Pečata’ Milorad Vučelić“.

„RTV proizvodi program i na devet jezika nacionalnih zajednica, tako da samo možemo da pretpostavimo kako se oni osećaju posle podsećanja na vreme bujanja pogubne nacionalne histerije“, piše u saopštenju.

RTV je pozvao nadležne državne institucije da reaguju i odlučno zaustave ponovno širenje govora mržnje u Srbiji.

(NDNV) 

Podelite ovu stranicu!

Karikatura nedelje
STUPS: Potop
Pretraga arhive
Pretraga po datumu
Pretraga po kategorijama
Google Pretraga