Prijedorski logoraši tužili REM

Nakon što je Regulatorno telo za elektronske medije obustavilo postupak protiv TV Happy zbog izjava o prijedorskim žrtvama

19. jul 2021

Satko Mujagić i Fikret Alić, prijedorski logorašI, i Udruženje logoraša iz Kozarca preko BDK Advokati iz Beograda podneli su tužbu Upravnom sudu u Beogradu protiv Regulatornog tela za elektronske medije (REM), saznaje Danas.

Tužbu je podneta nakon što je REM obustavio postupak protiv nacionalne televizije „Happy“ zbog vređanja prijedorskih žrtava. Podsetimo, u emisiji „Dobro jutro, Srbijo“ 22. februara ove godine, voditelj Milomir Marić je naveo da su logori oko Prijedora bili otvorenog tipa, iz kojeg je svako mogao izaći, na šta je Predrag Antonijević, režiser filma „Dara iz Jasenovca“, spomenuo „onog mršavog od tuberkuloze“, misleći na Fikreta Alića, čoveka iza žice sa čuvene fotografije iz 1992. godine koja je obišla svet.

Nakon te emisije prijave protiv TV „Happy“ podneli su Helsinški odbor za ljudska prava u Srbiji, Mujagić, Alić i Udruženje logoraša iz Kozarca jer su, kako su naveli, „iznete laži, čime je narušen osnovni medijski princip, ali i zakonska obaveza koja se odnosi na istinito i objektivno informisanje javnosti“. U prijavama se navodi da su Marić i Antonijević svojim izjavama povredili osnovna ljudska prava, vređali dostojanstvo žrtava i dovodili u zabludu građane Srbije propagirajući lažne informacije koje mogu dodatno da prodube jaz između različitih etničkih zajednica u Srbiji i na prostoru bivše Jugoslavije.

Međutim, REM je prijave odbacio tvrdeći da nije postojala većina glasova potrebnih za izricanje neke od mera. Ono što je posebno interesantno, u rešenju REM-a se naglašava da mediji ne smeju da negiraju presude Haškog tribunala.

U tom rešenju REM-a se navodi de je na sednici Saveta REM-a, održanoj 10. maja, prisustvovao i Milomir Marić, koji je tada, između ostalog, rekao da nije negirao da su se u logorima događali stravični zločini, navodeći da je propaganda u svetskim medijima išla dotle da treba zaboraviti Holokaust, jer su se rodili novi nacisti našeg doba – Srbi, kao i da takva propaganda traje do današnjih dana, zbog čega su mnoge jevrejske organizacije reagovale i osudile negiranje Holokausta.

U tužbi protiv REM-a, u koju je Danas imao uvid, navodi se da REM nije imao osnov da obustavi postupak, jer je „obustavljanjem postupka abdicirao od svoje zakonske obaveze da odlučuje u postupku po prijavi zbog vređanja ili ugrožavanja ličnog interesa“.

„Nedonošenjem odluke Savet je onemogućio podnosioce prijave da dobiju zadovoljenje svojih pravno zaštićenih interesa odlukom kojom bi Savet Regulatora prihvatio predloge iz prijave, ili da, u slučaju negativne odluke, u postupku pred Upravnim sudom dokazuju da je Savet pogrešno primenio zakon ili drugi propis, odnosno da je nepotpuno ili netačno utvrdio činjenično stanje“, navodi se između ostalog u tužbi.

Ističe se i to da je REM u postupku izicanja mera koji je vođen u odnosu na Happy TV, kršeći odredbe Pravilnika o načinu izricanja mera, propustio da pozove podnosioce prijave, i njihove punomoćnike na sednicu Saveta REM-a na kojoj se odlučivalo o izricanju mera.

Mujagić: Očekujemo poništenje odluke

„Očekujemo poništenje odluke REM-a jer se iz prijave koju su sastavili BDK Advokati jasno vidi da su prilikom odlučivanja prekršili nekoliko zakonskih odredbi. Odluka u kojoj piše da ne mogu odlučiti ni za, ni protiv je smijurija, jer imaju zakonsku obavezu da donesu odluku, a u obrazloženju su i sami naveli da je Marić svojim lažima prekršio zakon i ismijavao i vrijeđao logoraše prijedorskih logora“, ukazuje za Danas Satko Mujagić, bivši logoraš i jedan od podnosilaca tužbe protiv REM-a.

(J. Diković, Danas / Foto: N1)

Podelite ovu stranicu!

Karikatura nedelje
STUPS: SrBski svet
Pretraga arhive
Pretraga po datumu
Pretraga po kategorijama
Google Pretraga