Pastor traži preispitivanje odluke o smeni urednice

Predsednik Saveza vojvođanskih Mađara Ištvan Pastor zatražio je danas od generalne direktorke RTV Vojvodine Di…

13. okt 2008

Predsednik Saveza vojvođanskih Mađara Ištvan Pastor zatražio je danas od generalne direktorke RTV Vojvodine Dine Kurbatvinski-Vranešević da preispita odluku o suspenziji odgovorne urednice u redakciji informativnog programa na mađarskom jeziku na toj televiziji. Kako se navodi u Pastorovom dopisu, odluku je „evidentno“ donela nenadležna osoba i ona je imala „intenzivni ođek u javnosti“. „Postavljanje i razrešavanje odgovornih urednika u redakcijama spada u vašu nadležnost i mislim da je neprihvatljivo postupanje Nade Kalkan koja je, u vašem odsustvu, usmenom odlukom naredila suspenziju Eržebet Šimon sa dužnosti“, piše u Pastorovom dopisu Dini Kurbatvinski Vranešević. Dodaje se da je Kalkan donela i odluku o skraćivanju trajanja večernjeg dnevnika na mađarskom jeziku sa 40 prvo na 20, a kasnije na 28 minuta. Takva odluka doprinosi ugrožavanju svih rezultata koji su postignuti u Televiziji Vojvodine po pitanju osmišljavanja programa na jezicima manjinskih nacionalnih zajednica, pa i programa na mađarskom jeziku, i to su rezultati koje bi stalno trebali unapređivati, a ne negirati i potkopavati, naveo je Pastor.
Prema njegovim rečima, pozivanje na to da je suspendovana glavna urednica pogrešila što je o promeni programske šeme i trajanja TV dnevnika obavestila gledaoce tokom prvog izmenjenog termina te emisije, zapravo skreće pažnju sa suštine problema. „Problem je u ugrožavanju koncepcije koja je u prethodnom periodu rezultirala boljim pozicioniranjem programa na jezicima nacionalnih manjina, pa i na mađarskom jeziku, a koja je bila prihvaćena ne samo od za to pozvanih i nadležnih tela, već i najvažnijeg arbitra, publike koja gleda emisije“, kazao je Pastor.
Prošle sedmice rukovodstvo Televizije Vojvodina donelo je odluku o suspenziji odgovorne urednice programa na mađarskom jeziku Eržebet Šimon. Glavna urednica televizije Nada Kalkan izjavila je tada za internet portal „Vojvodina danas“ (www.vajma.info), da je Šimonova „učinila grub propust u radu“, time što je u informativnoj emisiji pročitala internu odluku rukovodstva televizije. Eržebet Šimon je medijima kazala da joj je odluka o suspenziji saopštena samo usmenim putem i dodala da sebe i dalje doživljava kao odgovornu urednicu i da „računa na podršku zajednice“.

(Beta)

Podelite ovu stranicu!

Karikatura nedelje
STUPS: Slagalica
Pretraga arhive
Pretraga po datumu
Pretraga po kategorijama
Google Pretraga