Bivši predsednici RFE/RL pozvali Bidena na hitnu reakciju zarad zaštite „integriteta“ emitera

Pet bivših predsednika Radija Slobodna Evropa / Radija Liberty pozvali su izabranog predsednika Sjedinjenih Američkih Država da smeni direktora Američke agencije za globalne medije Majkla Peka

09. jan 2021

Pet bivših predsednika Radija Slobodna Evropa/Radija Liberty (RFE/RL) pozvali su izabranog predsednika Sjedinjenih Američkih Država (SAD) Džoa Bajdena (Joe Biden) da ubrzo nakon njegove inauguracije, planirane za 20. januar, smeni direktora Američke agencije za globalne medije (USAGM) Majkla Peka (Michael Pack) i da preuzme druge korake kako bi se “zaštitio integritet” međunarodnih emitera koje finansiraju SAD.

U zajedničkom pismu upućenom Bajdenu 8. januara, bivši predsednici RFE/RL naveli su da su Pakove “kadrovske i političke aktivnosti bile usmerene ka nametanju ideološke obojenosti u programima i stroge vladine i političke kontrole koje prete da unište kredibilitet i efikasnost svih međunarodnih američkih emitera”.

Američka agencija za globalne medije (USAGM) nadgleda rad Glasa Amerike (VOA) i Kancelarije kubanskog emitera (Office of Cuba Broadcasting), kao i tri mreže koje funkcionišu po osnovu grantova Vlade SAD i deluju kao surogat izvori vesti u državama u kojima je manjak slobode medija – RFE/RL, Radio Slobodna Azija (RFA) i Bliskoistočne radiodifuzne mreže (MBN).

Pek je imenovan za izvršnog direktora agencije pod predsednikom Donaldom Trampom (Trump), a funkciju je preuzeo u junu 2020.

„Konkretno, samo nekoliko dana pre kraja Trampove administracije – a verujemo i okončanja njegovog radnog odnosa – gospodin Pek predlaže radikalne promene u upravljanju RFE/RL, RFA i MBN pokušavajući da ubaci sopstvene ideološke agente u njihovu administraciju u naredne dve godine i da iz temelja promeni odnos ovih mreža sa Vladom”, navodi se u pismu.

Samo nekoliko dana ranije, 30. decembra, urednici Radija Slobodna Evropa, koji su na čelu 23 jezička servisa, uputili su protestno pismo Majklu Peku, optužujući ga za „do sada neviđeno odstupanje“ od nepristrasne pozicije ove medijske kuće.

Pismo, koje su potpisali sedmočlani urednički odbor RSE i velika većina direktora jezičkih servisa koji emituju program za 23 zemlje, takođe je poslato rukovodstvu Senata i Predstavničkog doma, kongresmenima iz obe stranke i šefu Bajdenovog tranzicijskog tima za USAGM.

(Slobodna Evropa)

Podelite ovu stranicu!

Karikatura nedelje
STUPS: Kampanja
Pretraga arhive
Pretraga po datumu
Pretraga po kategorijama
Google Pretraga