Vranjske: Mediji u Vranju naklonjeni SNS dobijaju najviše para

20 Sep 2017

"Državna i javna gradska preduzeća kao oglašivači koriste samo usluge medija naklonjenih vlasti"

Redakcija ugašenog nedeljnika i internet portala “Vranjske” ocenila je danas da je saopštenje Vlade Srbije o tome koliko je njihov medij dobio novca na konkursima “licemerno i cinično” i da se u njihovom slučaju upravo radi o pokušajima gušenja slobode medija, slobodne reči ili kritičkog mišljenja, a ne suprotno, kako tvrde iz Vlade.

“Svaka priča o raspodeli sredstava i pominjanje brojki gubi smisao kada se zna da je Vranjska Plus, lokalna stranačka televizija Srpske napredne sranke (SNS) u Vranju, samo na poslednjem gradskom konkursu za sufinansiranje medijskih sadržaja dobila od Grada Vranja čak 6,5 mliona dinara! Reč je o televiziji koja je formirana pre nešto više od godinu dana, za potrebe predizborne kampanje i izveštavanje o aktivnostima SNS na lokalu, medijskoj kući koja dnevno ima desetak minuta vlastite produkcije u vidu vesti, dok ostatak programa čine reemitovani sadržaji medijskih kuća iz drugih gradova Srbije”, navodi se u reagovanju “Vranjskih”.

Vlada Srbije ranije danas odbacila je tvrdnje da se u slučaju nedeljnika “Vranjske” radi o gušenju slobode medija, slobodne reči ili kritičkog mišljenja i navela da je taj list u proteklom periodu dobio značajne sume od republičkih i gradskih vlasti.

Taj list, međutim, navodi da je na istom konkursu na kojem je “Vranjska plus” dobila 6,5 miliona dinara portal “Vranjskih” dobio 150.000 dinara a štampano izdanje nije dobilo ništa, iako je reč o jedinim nedeljnim novinama na prostoru krajnjeg juga Srbije.

“Ako navedene brojke predstavljaju činjenice, a predstavjaju, onda je potpuno licemerno i predstavlja zamenu teza pričati o tome kako su Vranjske od Ministarstva kulture i informisanja za tri godine dobile 4,4 miliona. Treba li ići i dalje, pa reći da su još dve medijske kuće, u rukama istog vlasnika, a takođe bliske vlasti koju predvodi SNS, samo na istom konkursu u Vranju dobile 4,9 miliona, što sa onih 6,5 čini 11,4 miliona od ukupno odobrenih 14,5 miliona dinara na jednom konkursu. Postoje li u Vranju i drugi mediji i da li je ovo ravnopravan tretman vlasti prema njima?!”, navela je redakcija.

Oni su dodali da ne traže da budu privilogevani već samo da žele da imaju ravnopravan položaj prilikom raspodele sredstava na konkursima.

Besmisleno je, čak i perfidno smišljeno da ova Vlada i vlast uopšte govori o tržištu i tržišnom poslovanju, ako imamo pomenuti primer televizije Vranjska plus. Takođe, tražimo ravnopravnost i u odnosu državnih organa, pa i Poreske uprave prema medijima, bez obzira na to ko kakvu uređivačku politiku ima. Kao i ravnopravan tretman u oglašavanju”, navela je redakcija i dodala da državna i javna gradska preduzeća kao oglašivači koriste samo usluge medija naklonjenih vlasti, odnosno SNS.

“Vranjske” su odbacile tvrdnje da se bespravno nalaze u prostorijama Fonda PIO.

“Jeste PIO Fond nama poslao otkaz ugovora o zakupu 31. januara, ali smo mi 21. marta poslali zahtev za zaključenje novog ugovora. Na taj zahtev nam oni nisu odgovorili, ali nam sve vreme dostavljaju mesečne fakture preko kojih plaćamo zakupninu. Računamo da to predstavlja prećutni dogovor za nastavak odnosa između zakupodavca i zakupca do potpisivanja novog ugovora. Prethodno smo sve vreme imali ugovor sa Fondom PIO i izmirivali obaveze. Jesmo jedno vreme bili u kašnjenju što se tiče plaćanja, i to usled otežanog poslovanja, ali smo sve obaveze izmirili. Tako da u trenutku kada nam je Fond PIO podneo tužbu u martu, a ni u ovom momentu ne kasnimo u plaćanju kirije”, navele su “Vranjske”.

Redakcija tog lista smatra i da je razlog za pokušaj njihovog proterivanja iz prostorija Fonda PIO politički motivisan jer se dešava u momentu kada kadrovi SNS preuzimaju rukovođenje filijalom tog fonda u Vranju.

(Beta)

Podelite ovu stranicu!