VK televizija vratila dozvolu za emitovanje zbog političkih pritisaka

17 Nov 2016

"Odbijamo da postanemo javni servis Srpske napredne stranke”

VK televizija iz Kikinde od danas više ne emituje program, a osnivač, direktor i glavna urednica su saopštili da emitovanje prekidaju jer su politički pritisci koje trpi redakcija postali “nepodnošljivi”.

U pismu javnosti i Regulatornom telu za elektronske medije (REM), VK televizija je navela da vraća dozvolu za emitovanje koja je izdata ove godine i važi do 2024. i da “pored nemogućih uslova” nema zaostalih dugovanja ni prema Poreskoj upravi, ni prema zaposlenima, niti prema RATEL-u, REM-u, Emisionoj tehnici, Sokoju.

“Činimo napore da sačuvamo Regionalni VK radio, koji postoji od 13. juna 1997. godine i sve ovo vreme zadržao je epitet slobodnog medija, kao i VK portal, koji je najmlađi medij u okviru VK redakcije”, navodi se u pismu.

VK televizija je optužila sve strukture lokalne vlasti u Kikindi da “nastoje da rade netransparentno i da kriju informacije od javnog značaja”, počev od gradske uprave, preko javnih preduzeća, do policijske uprave, suda i tužilaštva.

“Javno preduzeće Kikinda mesecima odbija svaku komunikaciju sa VK televizijom i time sprečava informisanje građana Kikinde i tako, kao jedino komunalno preduzeće, direktno favorizuje drugu, podobnu televiziju, koja je, sticajem političkih okolnosti, udomljena baš u njihovim prostorijama, koje samo sporadično plaća, što dokazuju bankarski izvori, iako JP Kikinda krije da TV Rubin duguje”, navodi se u pismu.

Podseća se da je Koalicija novinarskih i medijskih udruženja u februaru ove godine pozvala opštinsku vlast u Kikindi da poništi konkurs za raspodelu sredstava medijima, jer je bio nelegalan i nelegitiman i jer se višemilionske svote dodeljuju podobnim medijima poput TV Rubin, dok odbija da podrži projekte od javnog interesa koje predlaže VK televizija.

VK televizija je dodala da odbija da postane “javni servis Srpske napredne stranke” ili televizija koja će plasirati hvalospeve o vlasti bez provere činjenica i navela da je donela odluku da vrati dozvolu za emitovanje i zbog “privremene solidarnosti sa ukinutim građanskim društvom”.

“Državom upravljaju, donose i sprovode zakone nelustrirani ratni huškači i propagandisti, osumnjičeni i optuženi za progon na političkoj, rasnoj i verskoj osnovi. U skladu sa svojim bolesnim ambicijama, državu kroje najmračniji umovi crveno-crne koalicije iz devedesetih godina prošlog veka, uz podršku mafijaša, huligana, preletača, demokratskog otpada i medijskog šljama. Iako su uspostavili totalitarni i kleptokratski sistem svojom voljom, istina je da u ovu poziciju nisu dospeli ni malo svojom krivicom”, ocenjuje se u pismu.

(Autonomija)