U dnevnicima RTV-a gotovo dve trećine priloga promocija vlasti

15 Feb 2018

"Čak ni na Tanjugu, ovakvom kakav je – uništen, pa oživljen kao polupartijsko glasilo – ne može uočiti tolika količina sadržaja kreiranih na osnovu agende vlasti"

Čak 60 odsto sadržaja glavnih informativnih emisija Radio-televizije Vojvodine čine tzv. pseudodogađaji, pokazuju rezultati monitoringa koje je tokom novembra i decembra sprovela Slavko Ćuruvija fondacija u okviru projekta „Pomeri RTV“.

Među pseudodogađajima, u koje se ubrajaju konferencije za novinare, posete fabrikama i drugi događaji koji se odrganizuju kako bi mediji o njima izveštavali, koji su emitovani u „Dnevniku u 17“ i „Vojvođanskom dnevniku“ u posmatranom periodu, najviše je – blizu dve trećine (64 odsto) – onih koje je organizovala vlast.

Aktuelne događaje RTV je u informativnim emisijam pratio samo u nešto više od petine programa (22 odsto).

Nasuprot tome, medijske inicijative, odnosno teme koje je RTV sam pokretao, činile su samo sedam odsto sadržaja tih emisija.

„Rezultati monitoringa pokazuju da je skoro dve trećine emitovanih priloga promotivnog ili prikriveno promotivnog karaktera, a da je tek svaki petnaesti kreiran u skladu sa javnim interesom. U proseku, to bi značilo da gledaoci tokom polučasovne informativne emisije imaju priliku da vide tek jedan značajan i profesionalan prilog“, ocenjuje Stefan Janjić, istraživač Novosadske novinarske škole.

„Udeo od 60 odsto pseudodogađaja do sada se mogao primetiti samo u analizi novinskih agencija, mada se čak ni na Tanjugu, ovakvom kakav je – uništen, pa oživljen kao polupartijsko glasilo – ne može uočiti tolika količina sadržaja kreiranih na osnovu agende vlasti“, navodi Janjić.

(Cenzolovka)

Podelite ovu stranicu!