Smenjeni urednik RTV za Istinomer: Odluka o smeni saopštena mi je na hodniku

18 May 2016

Šturo obrazloženje za smenu glasilo je da novi ljudi žele da unaprede i poboljšaju program

Sedmoro urednika informativnog programa Radio-televizije Vojvodine smenjeno je juče popodne i to telefonskim pozivima, a danas im je na sastanku sa novim rukovodstvom saopšteno da će od sada obavljati novinarski posao. To je za Istinomer potvrdio Miroslav Zadrepko, koji je do juče bio na poziciji urednika Dnevnika u 17h. Kako je rekao, odluka o smeni saopštena mu je usmeno, odmah nakon emisije.

”U desku mi je prišla koleginica i rekla da od sutra ne radim Dnevnik, već da treba da dođem na novinarsku smenu od 13 časova”, kazao je Zadrepko dodajući da je šturo obrazloženje za smenu glasilo da novi ljudi žele da unaprede i poboljšaju program.

”Kada smo pitali šta je to bilo loše u programu, zamereno je da smo bili jednostrani, ali bez navođenja primera kada je to bilo”, dodaje Zadrepko.

”Od 1998. od kada radim ovaj posao, nikada mi se nije desilo da preko posrednika na hodniku saznam da sam smenjen. Ja ću ostati da radim na ovoj televiziji jer mi niko nikada nije rekao šta sam pogrešio. Ne želim da ulazim u to da li su politički pritisci, ali evidentno je da je to učinjeno posle izbora i sa novim upravnim odborom”, zaključuje Zadrepko u razgovoru za Istinomer.

Da je razlog smenama politički pritisak smatra autorka kultne emisije ”Radar”, Marina Fratucan.

”Čim je SNS pobedila u pokrajini, došlo je do ovih smena i zaista ne vidim drugi način da protumačim sve ovo” dodajući da je novo rukovodstvo isto koje je radilo i devedesetih godina i da ”njihovo prethodno iskustvo, biografije i način rada ne garantuje da će ovaj javni servis ostati van uticaja politike”, kazala je Fratucan.

Autorka Radara je za Istinomer kazala i to da je pitanje da li će RTV nastaviti da emituje tu emisiju, jer je na sastanku rečeno da je neobjektivna.

”Kada sam išla u Hrvatsku da izveštavam o zatvaranju granica u septembru radila sam intervjue sa njihovim političarima. Onda mi je zamereno što nisam imala našu stranu, iako sam u više navrata zvala naše zvaničnike za izjavu, a oni nisu pristajali”, kaže Fratucan i naglašava da to onda sigurno nije razlog za smene uredništva u informativnom programu.

Šta je plan sa emisijom ”Pravi ugao” još uvek se ne zna, ali je za Istinomer potvrđeno da neće biti uključenja u Dnevnik pokrajinskog javnog servisa.

Zbog nenajavljenih smena na Radio-televizije Vojvodine (RTV) medijska udruženja pozvala su međunarodne organizacije da se oglase jer kako su naglasili, smene na pokrajinskom javnom servisu su posledica političkog pritiska vlasti i instrumentalizacije tog javnog servisa.

“Posle smene programskog direktora Slobodana Arežine i ostavke, očigledno pod političkim pritiskom, generalnog direktora Srđana Mihajlovića, juče popodne je smenjeno i sedam urednika informativnog programa RTV-a, a konstantovana je i ostavka glavne i odgovorne urednice Prvog programa Televizije Novi Sad Marjane Jović”, navela su udruženja u zajedničkom saopštenju.

Dodala su da se očekuje da će danas i narednih dana biti nastavljeno sa “čišćenjem” RTV od “nepodobnih” urednika i novinara, i navela da se smene sprovode potpuno neprimereno – telefonskim pozivima i usmenim nalozima.

“Događaji u RTV u potpunosti podsećaju na početak devedesetih godina prošlog veka, kada je s tadašnje Radio-televizije Novi Sad otpušteno, na prinudni odmor poslato ili marginalizovano nekoliko stotina najuglednijih urednika i novinara koji nisu želeli da se stave u službu Miloševićevog režima”, ocenjeno je u saopštenju.

Kako su u Udruženju novinara Srbije ranije rekli, smena Slobodana Arežine bez analize stvara atmosferu vanrednog stanja. Za najnovije smene u informativnom programu ističu da su neprihvatljive i da od upravnog odbora očekuju da ”daju meritornu ocenu rada smenjenih urednika kao i da razloge za menu moraju obrazložiti činjenicama”.

(Istinomer