Sindikat: Zašto RTV agencijama plaća 100 miliona za iznajmljivanje svojih radnika

14 Mar 2017

“Od menadžmenta RTV-a tražimo da oko 200 ljudi koje namerava da angažuje preko agencije neodložno zaposli na neodređeno vreme"

Sindikat Nezavisnost Radio-televizije Vojvodine (RTV) optužio je danas rukovodstvo tog javnog medijskog servisa da oko 200 zaposlenih “primorava” da sklope ugovor o radu sa raznim agencijama, kako bi nastavili angažman u ovoj kući u kojoj su mnogi od njih zaposleni već godinama, i iako su ispunili sve zakonske uslove da im RTV obezbedi ugovore o radu na neodređeno vreme.

“Stoga od menadžmenta RTV-a tražimo da oko 200 ljudi koje namerava da angažuje preko agencije neodložno zaposli na neodređeno vreme. Upozoravamo, takođe, da angažovanje posrednika koji će iznajmljivati ljude za obavljanje delatnosti RTV-a ne može da se pravda ni zakonskim ni razlozima ekonomičnosti, s obzirom da je na aktuelnom konkursu za odabir posrednika RTV izdvojio 100 miliona dinara”, navodi se u saopštenju za javnost.

Sindikat Nezavisnost je dodao da zabrinjava i način na koji je sprovedena javna nabavka, s obzirom da je prvo odabrana ponuda jedne agencije, da bi posle žalbe ostalih učesnika ta odluka bila promenjena i izabran drugi ponuđač.

“Apsurdnost ovog obrta je u tome što je prvobitno izabrani ponuđač RTV-u trebalo da obezbedi građevinske radnike, umesto novinara, producenata, snimatelja”, piše u saopštenju.

Sindikat Nezavisnost je upitao rukovodstvo kako je moguće da je učinjen takav propust, koji bi bio prihvaćen da se na odluku menadžmenta RTV-a nisu žalili drugi učesnici konkursa.

“Ili je u pitanju bio pokušaj zloupotrebe javnih resursa, odnosno novca poreskih obveznika kako bi se namirili nečiji privatni interesi? Zahtevamo od rukovodstva RTV-a objašnjenje za takvo degradiranje i svojih zaposlenih i ugleda pokrajinskog javnog servisa, za koje neko mora da snosi odgovornost”, navodi se u saopštenju.

Sindikat je od menadžmenta RTV-a zatražio i da objasni zašto ignoriše odredbu Zakona o maksimalnom broju zaposlenih u javnom sektoru, kojim se javni medijski servisi izuzimaju od zabrane zapošljavanja.

“Kako je moguće da isti zakon menadžment RTV-a tumači drugačije od Radio-televizije Srbije, koja je nedavno 375 dosadašnjih honoraraca zaposlila na neodređeno vreme”, piše u saopštenju koje je potpisao glavni poverenik Sindikata Nezavisnost Darko Šper.

(Autonomija)

Podelite ovu stranicu!