RTV naložio da se ubuduće ispod emisija potpišu dva programska direktora

23 Jan 2018

RTV nastavlja da se ruga sudu i zakonu

U zgradi Televizije Vojvodine danas se pojavilo obaveštenje da se ubuduće na ođavnim špicama potpisuju dva programka direktora, uprkos presudi Apelacionog suda da Radio-televizija Vojvodine ima obavezu da na mesto programskog direktora vrati Slobodana Arežinu, koji je sa te funkcije protivzakonito smenjen u maju 2016. godine.

“Od danas na odjavnim špicama emisija kao direktora programa OSIM imena Sonje Kokotović DODATI i ime Slobodana Arežine”, navodi se u obaveštenju koje se pojavilo u zgradi Televizije Vojvodine i koje je potpisao glavni urednik Drugog programa TV Vojvodine Atila Marton.

Kako Beta saznaje, pravni zastupnici Slobodana Arežine pripremaju novu tužbu protiv RTV-a jer se pokrajinski javni medijski servis oglušio o presudu Apelacionog suda i jer je odluka o postojanju dva programska direktora suprotna Statutu i sistematizaciji RTV-a.

Mada je još 29. decembra prošle godine potpisano rešenje kojim je vraćen na mesto direktora programa Radio-televizije Vojvodina (RTV), Slobodan Arežina funkciju, koju je obavljao do nezakonite smene 4. maja 2016. godine, i dalje nije uspeo da preuzme.

Arežina je ranije izjavio da je imao dva razgovora sa generalnim direktorom RTV-a Miodragom Koprivicom, te da je dostavio i zvanične dopise sa zahtevima Upravnom odboru i Koprivici. Upravni odbor mu, međutim, na te dopise nije odgovorio.

„Nakon tih razgovora, utiska sam da u RTV zapravo i ne očekuju da se ja zaista vratim na staro mesto, već da se zadovoljim presudom i da se, samim tim, u RTV-u ništa ne promeni, ni u kadrovskom, a naročito ne u programskom smislu“, rekao ranije je Arežina za Cenzolovku.

U dopisima Upravnom odboru i direktoru Arežina je zatražio i da se program RTV-a hitno redefiniše i inovira kako bi se zaustavio dalji pad gledanosti i “strmoglavi pad poverenja u pokrajinski javni servis kao primarni izvor informacija”.

U cilju vraćanja funkcije javnog servisa RTV-u, Arežina je predložio vraćanje profesionalaca na mesta s kojih su smenjeni u maju pretprošle godine, te emisija koje su u međuvremenu izbačene iz programa, poput Radara, U nedostatku dokaza i Gruvanja.

„Iz ličnih i profesionalnih razloga nisam spreman da odustanem, ali sam svestan svih poteškoća i prepreka koje me očekuju. Ne znam da li će uprava RTV-a na to pristati, ali moja je obaveza da kao direktor programa, a uz to dugogodišnji profesionalac, insistiram na tome da RTV ubuduće poštuje standarde profesionalnog, odgovornog i objektivnog novinarstva, a sve u interesu građana“, naveo je Arežina.

Apelacioni sud u Novom Sadu je naložio RTV-u da Slobodana Arežinu vrati na mesto direktora programa, a poništio je odluku Upravnog odbora RTV-a od 4. maja 2016. godine kojom je Arežina smenjen, navodi se u presudi u koju je Beta imala uvid.

Arežina je jula pretprošle godine tužio RTV jer je njegovo smenjivanje, kako je naveo, bilo u suprotnosti sa Zakonom o javnim medijskim servisima i odredbama statuta Javne medijske ustanove RTV.

Posle smenjivanja Arežine, ostavku su podneli generalni direktor RTV-a Srđan Mihajlović i glavna i odgovorna urednica Prvog programa Televizije Novi Sad Marjana Jović.

Usledile su brojne smene u RTV-u, a smenjeni novinari i urednici pokrajinskog javnog servisa formirali su Pokret Podrži RTV koji je organizovao ulične proteste i druge akcije da bi ukazao na političku pozadinu smenjivanja.

Pokret Podrži RTV je i danas aktivan i zalaže se za slobodne javne servise u Srbiji.

Arežina je za programskog direktora izabran na javnom konkursu s četvorogodišnjim mandatom, a smenjen je godinu dana kasnije.

(Autonomija) 

Podelite ovu stranicu!