REM u službi pet nacionalnih televizijskih emitera

03 Oct 2017

"Indicije da iza ove namere stoji ideja da se obezbedi podrška za predstojeće izbore"

Prema saznanjima televizije N1, regulatorno telo za elektronske medije REM, planira da na narednoj sednici Saveta donese odluku na osnovu koje bi pet nacionalnih televizijskih emitera dobili status “Must Carry”, a po kojoj bi svi kablovski operateri morali sa njima da zaklju?e ugovore o distribuciji i pla?anju takozvane tržišne cene distribucije.

Namera REM-a je, prema saznanjima N1, da svim operaterima koji nakon donošenja ovakve odluke odbiju da zaklju?e ugovor sa nacionalnim emiterima i ne plate takozvanu “tržišnu cenu” distribucije, preko RATEL-a oduzme dozvole za distribuiranje kanala.

Eskperti i sagovornici iz krugova distributera za N1 tvrde da bi ovakva odluka REM-a i pretnja oduzimanjem dozvola za distribuciju, bile potpuno pravno neutemeljene, kao i da bi to bio nezabeležen svetski presedan.

Oni podse?aju da televizijski kanali Antena grupe: TV B92, odnosno sada O2 i TV Prva, kao i TV Happy ve? dugo i bezuspešno pokušavaju da nelegalno naplate takozvane “carriage fees” od operatera.

Smatraju tako?e da postoje jasne indicije da iza ove namere stoji ideja o trgovini po kojoj bi ove televizijske stanice za sebe obezbedile nove prihode, a sa druge strane bi u svojim programima obezbedile podršku za predstoje?e izbore.

Sagovornici iz krugova distributera kažu da bi svaki akt u tom pravcu, bio odmah pra?en zahtevom nadležnim pravnim institucijama i Ustavnom sudu za ocenu ustavnosti i legalnosti.

(N1)

Podelite ovu stranicu!