Raste broj medija koji ignorišu odluke Saveta za štampu

14 Sep 2017

"Dnevno u tih osam novina mi zabeležimo i po 20, 25 nespornih prekršaja"

Senzacionalistički naslovi, izmišljeni autori, kršenje pravila “druge strane” – najčešće dovode do kršenja Kodeksa novinara. Komisija za žalbe Saveta za štampu je ove godine razmatrala 43 žalbe i samo u tri slučaja utvrdila da kodeks nije prekršen.

“Evropa uči srpske đake kako lezbejke ližu vagine!”

Možda je jedan od najgorih ali sigurno ne i jedini naslov teksta u kojem je prekršen kodeks novinara.

“Ubio ženu jer je tražila seks”

“Švaleri oprez, za napadno udvaranje od sad se ide na robiju!”

“Skandalozno, đake uče da je super biti gej!”

Uprkos jakoj konkurenciji, pobednik perioda od januara do avgusta je tekst koji ne možete naći u elektronskom izdanju, jer ga je “Politika” izbrisala – radi se o, kako kažu, autorskom tekstu čoveka koji ne postoji, uz fotografiju nemačkog glumca, koji se takođe žalio Savetu za štampu. Ovaj period karakteriše i veliki broj neobjavljenih odluka – 10 od ukupno 14.

“Ovako veliki broj neobjavljenih odluka je pre svega zato što Politika od tih pet odluka koje smo doneli protiv njih u poslednja 3-4 meseca nije objavila nijednu. Dakle, nešto se dešava u tom mediju, niti odgovaraju na žalbe niti objavljuju poruke, jednostavno ne sarađuju više sa Savetom za štampu”, kaže generalna sekretarka Saveta za štampu Gordana Novaković.

U “Politici” ni za N1 nisu želeli na ovu temu – vršilac dužnosti urednika Žarko Rakić samo je kratko rekao da “nema nikakav komentar na odluke udruženja građana koji se nazivaju savetom za štampu”.

Sa druge strane, u listu “Alo” za N1 kažu da nisu u obavezi da objavjuju odluke, jer sada imaju novog vlasnika. U Komisiji podsećaju da oni postupaju samo po žalbama, ali i da na dnevnom nivou rade monitoring.

“Recimo, dnevno u tih osam novina mi zabeležimo i po 20, 25 nespornih prekršaja, znači uopšte ne ulazim u ono gde može da postoji diskusija da li jeste prekršen, nije, nego ono što je jednostavno prekršeno”, kaže član komisije saveta za štampu Petar Jeremić.

A brojke za prvih osam meseci ove godine pokazuju da je Informer kodeks prekršio šest puta, Politika pet, Srpski telegraf četiri, a Alo i Blic tri puta. Mnogi su, ako može da se kaže – samo jednom prekršili kodeks na koji su se sami obavezali.

(N1)

Podelite ovu stranicu!