Portal SOinfo vratio pare sa medijskog konkursa u znak protesta

01 Jun 2018

"Četvrtinu novca iz budžeta grada poklonili tabloidnim medijima koji ne poštuju ni najminimalnije standarde profesije"

Portal SOinfo.org objavio je da neće koristiti dodeljena sredstva na konkursu za sufinansiranje medijskih projekata, te da opredeljenih 20.000 dinara ostavlja gradu Somboru da ih kroz predstojeći rebalans preusmeri na pozicije koje manjkaju.

U saopštenju se navodi da je reč o sramotnom konkursu, te da je redakcija portala ovu odluku donela jednoglasno, jer ne žele da daju legitimitet “nezakonitom rešenju koje je potpisala gradonačelnica Dušanka Golubović”.

“Ona je direktno prekršila konkursne kriterijume i povredila Zakon o javnom informisanju. Gradonačelnica Sombora je dodelila novac građana Sombora medijima kojima je u prethodnom periodu izrečeno više desetina javnih opomena Saveta za štampu, konkretno Medijskoj mreži doo iz Beograda (Srpski telegraf) – 200.000 dinara, News media tim Beograd (Srbija danas) – milion dinara, Proglas public relations (Studio B) – 300.000 dinara, te Info IT media (Informer) – 200.000 dinara”, naveo je SOinfo.org.

U saopštenju se napominje da bi, prema Pravilniku koji propisuje kriterijume za ocenu medijskih projekata, prednost u dobijanju novca trebalo da imaju projekti koji ostvaruju javni interes, uz garanciju da se medij pridržava profesionalnih i etičkih standarda.

“Pitamo gradonačelnicu Golubović i Komisiju za dodelu sredstava – u sastavu Šmit, Kolar, Dimitrić Nešić – zašto se nisu pridržavali ovog pravilnika i da li je moguće da su gotovo četvrtinu novca iz budžeta grada poklonili ‘tabloidnim medijima’ koji ne poštuju ni najminimalnije standarde profesije. Pitamo gradonačelnicu Sombora koji su to ‘naslovi’ preporučili gore navedene ‘novine’ za sredstva iz budžeta grada Sombora, da nije to slučajno tekst ‘Ustaše će tražiti Apatin, Sombor i Bačku Palanku’ ili možda ‘Jokiću bruko! Izdao si Srbiju, sramoto’, koji su se bez razlike pojavljivali u svim ovim izdanjima, samo pod različitim datumima. Možda ih je za konkursna sredstva ipak preporučila lanjska realizacija projekta, koja nikad nije završena ili je pak bio dovoljan naslov ‘Spektakl u Somboru: Gradonačelnica Golubović otvorila prvenstvo Srbije!'”, navodi se u saopštenju.

Redakcija portala SOinfo napominje da je zapravo nemoguće pronaći kako su konkretno ovi mediji informisali građane Sombora u prethodnom pozivu, zatraživši objašnjenje od gradskih vlasti i u pogledu realizacije projekta UG „Ja volim Sombor” iz 2017. godine.

“Pitamo Vas da li je i kako ovaj agregator regionalnih vesti izradio bazu marginalizovanih grupa i javno informisao o njima. Pitamo kako je moguće da ste ove godine za projekat manjeg obima, opredelili još značajnija sredstva, ukupno 950.000 dinara. Obzirom da je tokom 2017. godine sajtu pomenutog udruženja građana dodeljeno 750.000 dinara, a da je objavio ukupno deset saopštenja u kojima se pominju OSI, mahom sa teritorije Odžaka, dolazimo do zaključka da grad Sombor ‘kopi pejst’ objave vrednuje sa 75.000 dinara po tekstu”, napominje portal.

U saopštenju se ukazuje da je rekordni projektni iznos od 1,9 miliona dinara pripao lokalnoj televiziji koja bez dozvole i saglasnosti redakcije, godinama koristi SOinfo.org vesti za pripremu svojih informativnih emisija.

Redakcija portala poručila je da nastavlja da se bori za medijske slobode “koje se podrazumevaju u uređenom društvu, što Srbija sigurno nije”, a gradonačelnici Sombora sugerisali su da može da “reaktivira botove”, te da SOinfo.org “i pored svih vaših višegodišnjih pokušaja” neće biti ugušen, ni ugašen.

(Autonomija, soinfo.org)

Podelite ovu stranicu!