Poljak koji je naručio misu za slobodu medija nezadovoljan izvedbom sveštenika

03 Oct 2017

Od ove jeseni trebalo bi da počne "repolonizacija" privatnih medija, pod čiji udar bi došla pre svega lokalna štampa koja je u rukama nemačkog kapitala

Jedan Poljak se bori za reklamaciju na specijalnu misu koju je naru?io u katoli?koj crkvi da novinari nezavisnih medija istraju u borbi protiv sadašnjih vlasti za slobodu govora i pravnu državu, ali mu je sveštenik molitvu izvrnuo u suprotno da ti mediji ubudu?e izveštavaju istinito.

U jeku dubokih podela u poljskom društvu, kao i u samoj uticajnoj Poljskoj katoli?koj crkvi, zbog pravca u kojem vladaju?a stranka Pravo i Pravda reformiše zemlju, Kšištof Zakreta je u crkvi u Ilavi naru?io za 1. oktobar specijalnu misu za to da TVN i Polsat istraju u izveštavanju o istinama koje govori papa Franja, o vrednostima o?eva osniva?a Evropske unije i o pravnoj državi.

Sredinom septembra Zakreta je na društvenim mrežama pozvao Poljake kojima je stalo do slobode govora, pravne države i demokratije, da dodju na to specijalno bogosluženje, ali ga je misa šokirala, jer se sveštenik molio da dve televizije izveštavaju istinito.

Zakreta je zato rešio da uloži reklamaciju na bogosluženje koje je dobio umesto naru?ene mise, javlja poljski tabloid Fakt.

“Ostao sam potpuno zate?en i zgadjen time. Predstavljen sam imenom i prezimenom kao osoba koja smatra da televizije koje sam naveo ne govore istinu, a moje mišljenje je upravo suprotno”, kazao je Zakreta.

Posle reforme javne RTV i novinske agencije PAP, koji su postali provladini narodni mediji s misijom da šire istinu o vladi, i posle iznenadnog basnoslovnog pove?anja dobiti do tada marginalnih, ali provladinih desni?arskih medija, Jaroslav Ka?injski je posle dve godine vlasti njegove stranke Pravo i Pravda, najavio da to Vladi nije dovoljno i da ?e reformisati i privatne medije.

Od ove jeseni trebalo bi da po?ne “repolonizacija” privatnih medija, pod ?iji udar bi došla pre svega lokalna štampa koja je u rukama nema?kog kapitala. Od uticajnih, nacionalnih medija, na udaru je televizija Polsat i TVN. Njen informativni kanal TVN24 je, kao i tokom prve vlade Ka?injskog od 2005. do 2007. godine, ponovo spontano preuzeo ulogu nezavisnog javnog TV-servisa i kritikom ne štedi vlast, ali ni opoziciju.

S glavnim nezavisnim poljskim dnevnikom, liberalnom “Gazetom vibor?om”, izuzetno kriti?nom prema vlasti poljskih konzervativaca, koju ne može da dotakne “repolonizacija”, trebalo bi da se obra?unaju paragrafi o “dekoncentraciji” medija koji ?e onemogu?iti koncentraciju kapitala istovremeno u štampanim izdanjima, radiju i televiziji.

Zakon o medijima ?eka da prvo prodje reforma pravosudja koja bi omogu?ila da u Vrhovnom sudu i sudijskom savetu zasednu sudije po izboru Prava i Pravde, ali je zbog toga predsednik Poljske Andžej Duda letos stavio veto na dva klju?na reformska zakona, uz obrazloženje da pravosudje ne sme da bude podredjeno jednoj politi?koj partiji, ve? mora da bude nezavisno.

Ukoliko Pravo i Pravda u sporu s predsednikom Dudom ne uspe da reformiše pravosudje, “repolonizacija” i “dekoncentracija” medija bi?e odloženi, jer bi atak na strani kapital izazvao proteste i SAD i EU u okviru zaštite jedne od glavnih sloboda slobodnog protoka kapitala, a pogodjeni mediji mogli bi i efikasno da se brane pred sadašnjim poljskim sudovima u kojima nisu sprovedene kadrovske ?istke.

(Beta)

Podelite ovu stranicu!