Pokret Podrži RTV: Građani pobedili u borbi za RTV, UO da podnese ostavke

29 Dec 2017

"Tužilaštvo da konačno reaguje po krivičnoj prijavi"

Pokret Podrži RTV ocenio je danas da je konačna presuda Apelacionog suda u Novom Sadu da Slobodana Arežinu vrati na mesto programskog direktora Radio-televizije Vojvodine (RTV) “velika pobeda građana” koji su se mesecima na ulicama Novog Sada borili za svoj javni servis.

“Sud je takvom odlukom potvrdio da su sve prošlogodišnje smene na RTV-u bile protivzakonite i neosnovane, a obrazloženja koja je rukovodstvo davalo zasnovana na nesitinama i političkim interesima. Posle ovakve sudske odluke, nedopustivo je da članovi Upravnog odbora provedu i jedan dan više na svojim pozicijama. Još jednom zahtevamo da bez odlaganja podnesu neopozive ostavke, jer je potvrđeno da su radili protiv zakona i interesa javnog servisa”, naveo je Podrži RTV u saopštenju za javnost.

Dodali su da ukoliko članovi UO RTV-a ne podnesu ostavke, onda zahtevaju od Regulatornog tela za elektronske medije da ih smeni i tako spreči dalje urušavanje pokrajinskog javnog servisa.

“U suprotnom će i REM postati saučesnik u nezakonitim radnjama koje se u toj kući sprovode više od godinu dana”, ocenjuje se u saopštenju.

Pokret Podrži RTV pozvao je i tužilaštvo da konačno reaguje po krivičnoj prijavi koju je taj pokret pre više od pola godine podneo protiv svih članova Upravnog odbora Radio-televizije Vojvodine zbog nesavesnog rada u službi.

“Svi odgovorni za učinjenu štetu, drastičan pad kvalieteta i gledanosti programa, moraju da snose i moralnu i krivičnu odgovornost, jer javni servis nije poligon za ostvarivanje ličnih i političkih ciljeva, već vlasništvo građanki i građana koji su ga osnovali, koji ga finansiraju i koji imaju pravo i da ga kontrolišu”, navodi se u saopštenju za javnost.

Apelacioni sud u Novom Sadu naložio je Radio-televiziji Vojvodine (RTV) da Slobodana Arežinu vrati na mesto direktora programa, a odluku Upravnog odbora RTV-a od 4. maja 2016. godine, kojom je Arežina smenjen, sud je poništio, navodi se u presudi u koju je Autonomija imala uvid.

Arežina je u julu prošle godine tužio RTV jer je njegova smena, kako je naveo, bila u suprotnosti sa Zakonom o javnim medijskim servisima i odredbama statuta Javne medijske ustanove RTV.

Posle smene Arežine, ostavku su podneli generalni direktor RTV-a Srđan Mihajlović i glavna i odgovorna urednica Prvog programa Televizije Novi Sad Marjana Jović.

Nakon smene Arežine, usledio je i talas smena u RTV-u, nakon čega su novinari i urednici pokrajinskog javnog servisa formirali Pokret Podrži RTV koji je organizovao ulične proteste i razne akcije, s ciljem da ukaže na političku pozadinu tih smena.

Pokret Podrži RTV i danas je aktivan i zalaže se za slobodne javne servise u Srbiji.

Arežina je na funkciju programskog direktora izabran na javnom konkursu na četvorogodišnji mandat, a smenjen je nakon godinu dana.

Kako Autonomija saznaje, Slobodana Arežinu su danas zvali sa RTV-a da mu uruče rešenje o imenovanju na mesto programskog direktora.

(Autonomija) 

Podelite ovu stranicu!