Podrži RTV: RTV više nije u službi javnosti

10 Jul 2016

Nijedna tema koju novinari predlože, a koja kritikuje državu i sistem i tretira probleme građana, ne može da prođe

Aktivistkinja Pokreta Podrži RTV Sanja Kljajić izjavila je da je novi generalni direktor Radio-televizije Vojvodine (RTV) Miodrag Koprivica izabran “na netransparentan način” i kazala da je to još jedan razlog zbog kojeg Upravni odbor te medijske kuće treba da podnese ostavku.

Sanja Kljajić je na tribini u okviru festivala Egzit (Exit) na Petrovaradinskoj tvrđavi kazala da je Upravni odbor prethodno početkom maja meseca prekršio zakon i procedure kada je smenio programskog direktora RTV-a Slobodana Arežinu, zbog čega je Arežina i tužio RTV.

Ona je navela da javnosti nisu saopšteni jasni kriterijumi po kojima je Koprivica izabran za generalnog direktora, niti su saopštena imena drugih kandidata za generalnog direktora, koji su se prijavili na konkurs.

Aktivistkinja Pokreta Podrži RTV Vanja Đurić kazala je da novinari RTV-a koji su uključeni u građanske proteste kojima se traži ostavka svih članova Upravnog odbora pokrajinskog javnog medijskog servisa, svakoga dana trpe pritiske i uvrede, a rukovodstvo s njima “komunicira preko tabloida”.

“Takav stres jako loše utiče na ljude i sve je veći broj onih koji odlaze na bolovanje”, kazala je Vanja Đurić i dodala da aktivisti Pokreta Podrži RTV “ne blate kuću” u kojoj rade, već ukazuju na činjenicu da se krše prava zapsolenih i da se krše zakoni.

Ona je ocenila da RTV danas, nakon brojnih smena koje su se desile u poslednja dva meseca, više ne izveštava ni profesionalno, ni objektivno, niti je u službi javnosti.

“Nijedna tema koju novinari predlože, a koja kritikuje državu i sistem i tretira probleme građana, ne može da prođe. Bilo je slučajeva i da su novinari poslati na teren, ali da im izveštaji nisu emitovani, jer navodno nema mesta za njih u informativnim emisijama”, kazala je Vanja Đurić.

Moderatorka tribine, novinarka lista Danas Gordana Draganić Nonin kazala je da su organizatori na tribinu bili pozvali i predstavnike rukovodstva RTV-a, ali se oni nisu odazvali pozivu.

Tribinu su organizovali Egzit, Studentski kulturni centar Novi Sad i list Danas.

(Autonomija)