Podrži RTV: RTV omogućio Vučiću zloupotrebu javne funkcije

25 Mar 2017

Nikakvog sučeljavanja nije bilo, emisija je poslužila isključivo za prenošenje predizbornih poruka

Monitoring dva javna servisa uoči predsedničkih izbora, koji Pokret „Podrži RTV“ sprovodi već treću nedelju, ponovo je pokazao da Radio-televizija Vojvodine (RTV) na najdrastičniji način krši medijske zakone i Pravilnik regulatora, omogućavajući kandidatu Aleksandru Vučiću da zloupotrebi javnu funkciju, saopštio je danas taj pokret.

U saopštenju se navodi sa je gostujući u emisiji „Sučeljavanje“ u četvrtak 23. marta, Aleksandar Vučić potpisan je kao predsednik Vlade Srbije, iako je iz njegovog nastupa bilo jasno da je govorio sa pozicije predsedničkog kandidata, govoreći o svojim dosadašnjim rezultatima, predsedničkim izborima, opoziciji i o tome šta će učiniti ukoliko bude izabran za predsednika Srbije.

“Samim tim, RTV je imao obavezu da emisiju označi na adekvatan način i Aleksandra Vučića potpiše kao kandidata za predsednika. Kako to nisu učinili, prekršili su odredbu Regulatora kojom je ‘zabranjeno prikriveno emitovati predizborni program u vidu informativnog ili druge vrste programa’, i na taj način omogućili kandidatu da zloupotrebi funkciju premijera”, ukazuje pokret Podrži RTV.

Dodaje se i da je voditeljka emisije dozvolila Aleksandru Vučiću da govori čak 67 odsto vremena, dok je drugi gost, autor emisije „Presija“ Zoran Panović, na raspolaganju imao četiri puta manje vremena.

To, kako se napominje, pokazuje da nikakvog sučeljavanja zapravo nije bilo, već da je emisija poslužila isključivo za prenošenje predizbornih poruka.

“Smatramo da je RTV time ostale predsedničke kandidate stavila u nevravnopravan položaj i onemogućio ravnopravno sučeljavanje različitih političkih stanovišta, jer su drugi kanidati do sada dobili priliku da se predstave u znatno manjem obimu, što je pokazao i naš monitoring”, navodi se u saopštenju.

Pokret podseća i na to da je Vučić u više navrata u javnosti tokom prošle godine govorio kako „godinama nije gostovao na RTV i da ne planira ni da ide tamo“, ocenjujući da je “sad iskoristio šansu da se kao predsednik Vlade sučeli sam sa sobom upravo na ovom mediju”.

“Zbog novih kršenja Pravilnika, građani su na incijativu Pokreta poslali više od 30 novih pritužbi Regulatornom telu za elektronske medije, čime je broj ukupno podnesenih prijava prešao 100. Imajući to u vidu, nisu nam jasne tvrdnje članice Saveta REM-a Olivere Zekić u intervjuu za Ekspres da su dobili samo tri prijave i izražavamo bojazan da će se REM oglušiti o još jednu zakonsku obavezu – da reaguje po prijavama građana, čime bi građankama i građanima onemogućili još jedini preostali mehanizam da nateraju javne servise da rade u njihovom interesu, na šta imaju pravo, jer su ih oni osnovali, oni ih finansiraju i oni imaju pravo da ih kontrolišu”, ukazuje pokret.

Pokret Podrži RTV upuitio je apel građanima da, bez obzira na postupanje REM-a, nastave da prate rad javnih servisa do samog kraja kampanje, te da ih i dalje obaveštavaju o nepravilnostima koje uoče, ili da sami uz pomoć formulara na sajtu REM-a pošalju svoja zapažanja.

(Autonomija)

Podelite ovu stranicu!