Pirat tiho preuzeo Radio Sombor

21 Nov 2015

"Radi se o klasičnoj uzurpaciji državne imovine i upitao kako je moguće da zakupac prostora može da koristi miksetu, predajnik i praktično preuzme program Radio Sombora"

Agencija za privatizaciju Republike Srbije je 30. oktobra Privrednom sudu u Somboru podnela zahtev za pokretanje stečajnog postupka u Radio Somboru. Dan kasnije, radnicima Radio Sombora prestao je radni odnos, da bi njihovo mesto zauzeo „zakupac prostorija” Goran Medić.

Kako je u dopisu SOinfo.org portalu navedeno, Radio Sombor AD se do 26. oktobra nalazio u postupku privatizacije. Tada je Agencija za privatizaciju donela Zaključak o obustavi postupka jer do zakonom predviđenog roka nije objavljen javni poziv za prodaju kapitala, odnosno društvo potom nije postupilo u skladu sa Uredbom o prenosu kapitala zaposlenima bez naknade. Svi zaposleni (ukupno šestoro) prijavili su se do 31. oktobra za socijalni program, a odlučivanje o njihovim zahtevima je trenutno u toku – navode iz Agencije za privatizaciju. Inače, nadležni u Agenciji su izvestili da za Radio Sombor nije upućeno ni jedno pismo o zainteresovanosti za privatizaciju. Po svemu navedenom, reklo bi se da je regionalni radio emiter praktično prestao da postoji, što međutim, „na terenu”, i nije tako.

Pravni vakuum iskoristio je ko drugi, no čuveni „somborski medijski pirat” Goran Medić. Kako je objavila Radio-televizija Vojvodine, pre proglašenja stečaja prostorije radija zakupio je vlasnik Blu radija iz Odžaka Goran Medić, koji nije želeo da govori u kameru, ali je izjavio da je prostor zakupio i da tu planira da otvori neko dopisništvo. Zastupnik državnog kapitala Bojan Đurović ovaj slučaj obrazložio je telefonskom izjavom da je sva imovina Radio Sombora popisana i da će njenom prodajom biti namirena dugovanja radnicima, a da zakupac samo brine o opremi, jer je u prostorijama koje je iznajmio.

Kako kažu novinari Radio Sombora, Medić nelegalno koristi njihovu opremu i emituje program. Siniša Stričević, novinar Radio Sombora, rekao je da se radi o klasičnoj uzurpaciji državne imovine i upitao kako je moguće da zakupac prostora može da koristi miksetu, predajnik i praktično preuzme program Radio Sombora. On je podsetio da dozvola za emitovanje programa Radio Sombora ističe 16. decembra što dodatno ukazuje na zloupotrebu, jer ostaje nejasno ko će do tada uzimati novac od malih oglasa, reklama, ako u prostorijama radija nema nikoga osim direktora i zakupca – objavila je Radio-televizija Vojvodine.

Novi zakupac prostorija Radio Sombora u Gradskoj kući je gotovo punu deceniju „u medijskim vodama”. Sve do 2012. godine Goran Medić je nelegalno emitovao program piratskog BB radija. U tom periodu protiv njega je podneto nekoliko krivičnih prijava i zaplena imovine. Nakon toga, Medić je na najblaže rečeno čudan način preuzeo TV Spektar, koji je potom doveo do bankrota. Ništa bolje nije prošao ni nedeljnik Glas naroda. Inače, kako smo ranije pisali, računi Avalon doo, matične kuća Blu radija iz Odžaka, a od 2015. godine BB radija, blokirani su punih 1.100 dana.

(Soinfo.org)