Pajtić: RTS kao da je u vlasništvu vladajuće porodice

03 Oct 2018

"Reč je o dilu ortaka okupljenih oko iste logorske vatre i istog kazana"

Odlukom da ne objavi odgovor Dragana Đilasa na optužbe koje je u programu javnog servisa izneo zamenik gradonačelnika Beograda Goran Vesić, RTS je prekršio zakon i profesionalne kodekse koji nalažu objavu demantija, saglasni su sagovornici Danasa.

Đilas je, stoga, s pravom tužio glavnog i odgovornog urednika RTS-a Nenada LJ. Stefanovića, koji se povodom ovog slučaja nije oglašavao u javnosti.

Bojan Pajtić, bivši predsednik DS, ocenjuje za Danas da se ljudi koji vode RTS ponašaju kao da je javni servis vlasništvo vladajuće porodice.

– Upravo suprotno, javni servis je vlasništvo svih građana iz čije zarade se finansiraju i plate rukovodstva RTS-a. Obaveza je urednika da omoguće da se, po svakoj važnoj političkoj temi, čuje stav opozicije. To se odnosi i na demantije klevetničkih izjava koje budu izrečene na RTS – ističe Pajtić.

Slaviša Lekić, predsednik NUNS-a, poručuje da RTS ne bi smeo da se ponaša kao vlast ili njen servis: da tuži, presuđuje a pritom ignoriše optuženika, tj. osuđenika, jer samim tim što je u tom procesu, „optuženi“ je za njih i „osuđeni“.

– Mene, da budemo potpuno otvoreni, uopšte ne čude Goran Vesić ili Nenad LJ. Stefanović, koji je davno pomračio slavu Milorada Komrakova. Reč je o dilu ortaka okupljenih oko iste logorske vatre i istog kazana. A poznato je da osim što kvare ljude, pare umeju i da ih disciplinuju: odradiš ono za šta si plaćen i ćutiš – ističe Lekić za Danas. On dodaje da ga čudi ravnodušnost i indiferentnost „ono malo časnih ljudi koji zarađuju za hleb na onom što se zove – javni servis građana“.

– I kad smo već kod čuđenja, malo sam iznenađen i visinom sume kojom Đilas hoće da sanira svoje nezadovoljstvo neobjavljivanjem odgovora: pa, toliko mesečno zaradi osrednji bot SNS-a. Više košta hladno predjelo za Nešu, Bujketa i ekipu abonenata u menzi vladajuće partije – kaže Lekić.

Dinko Gruhonjić, programski urednik NDNV, ocenjuje za Danas da REM ne radi dobro svoj posao, inače se ovakve stvari ne bi dešavale.

– Umesto toga, oni ili spavaju ili isturaju kojekakve prostačke osobe da izjavljuju svakojake gluposti i uvrede. Da je RTS zaista javni servis, onda bi bio uzor profesionalnosti svim ostalim medijima i ne bi imali problem da shvate da je pravo na odgovor zakonska kategorija. Da je RTS javni servis, ne bi dopuštao kojekakvim beskrupuloznim političarima da, bez ikakve novinarske intervencije, dopuštaju različite vrste etiketiranja – naglašava Gruhonjić, izražavajući nadu da će doći dan kada će se zakoni u ovoj zemlji poštovati, a odgovorni za njihovo kršenje odgovarati.

Tužba

U tužbi upućenoj Višem sudu u Beogradu navodi se da je Vesić u Jutarnjem programu 22. septembra izneo niz netačnih informacija u kojima je, između ostalog, pominjao i Đilasa. Đilas je, kako se navodi u tužbi, u skladu sa Zakonom o javnom informisanju, u zakonskom roku, uputio zahtev za objavljivanje odgovora. RTS, međutim, nije objavio odgovor do druge naredne emisije, pa je tužilac bio prinuđen da podnošenjem tužbe zaštiti svoje pravo na odgovor. U tužbi se traži da Stefanović, ukoliko ne objavi demanti, isplati Đilasu iznos od 100.000 dinara.

(Danas)

Podelite ovu stranicu!