Oštra polemika na javnoj raspravi o programu RTV-a u Novom Sadu

08 Dec 2016

Prisutni građani i novinari tražili su odgovore na pitanja zašto je iz programa izbačena emisija Fonda za humanitarno pravo “Ljudi i svedočanstva”, zašto je otkazano gostovanje studenata koji su organizovali proteste u Jutarnjem programu, kao i zašto RTV nije izveštavao o demoliranju izložbe o Vukovaru u centru grada

Predsednica Programskog saveta Radio – televizije Vojvodine (RTV) Aleksandra Đurić Bosnić izjavila je danas da taj savet ne može imati više samo “paradnu funkciju” unutar pokrajinskog Javnog servisa i istakla da je jedan od najvećih problema u radu tog tela “ignorisanje koje dobijaju od rukovodstva”.

“Danas smo ovde pominjali pitanje poštovanja procedura, a mi smo u više navrata pokušavali da dobijemo kao Programski savet odgovore od rukovodstva na pitanja koje nama postavljaju građani i institucije, ali svaki put smo bili ignorisani od strane Upravnog odbora i generalnog direktora”, rekla je Đurić Bosnić na poslednjoj javnoj raspravi o programu RTV održanoj u Novom Sadu.

Ona je rekla da posebno generalni direktor Miodrag Koprivica ignoriše pozive Programskog saveta da učestvuje na njihovim sastancima, što nije bio slučaj na početku rada ovog tela u oktobru 2015. godine, kada je RTV-om upravljalo drugo rukovodstvo.

Današnju javnu raspravu obeležila je oštra polemika između novog rukovodstva te kuće i prisutnih građana i novinara, koji su zatražili odgovore na pitanja zašto je iz programa izbačena emisija Fonda za humanitarno pravo “Ljudi i svedočanstva”, zašto je otkazano gostovanje studenata koji su organizovali proteste u Jutarnjem programu, kao i zašto RTV nije izveštavao o demoliranju izložbe o Vukovaru u centru grada.

Šef centralnog deska RTV Budimir Marković rekao je da je, dok novo rukovodstvo nije preuzelo RTV, u informativnoj emisiji Dnevnik u 17 sati bilo “toliko ostrašćenosti i pljuvačine”, a da sada više nema “poručenih sagovornika i analitičara”.

“Promenili smo uređivačku politiku, izbacili sve što nema ukusa i sada više ne sme ništa loše da se kaže ni o opoziciji. Odnos zastupljenosti političkih partija je 60 prema 40 u korist opozicije. Recimo, u izveštavanju sa rasprave o budžetu Srbije imali smo čak četiri predstavnika opozicije”, rekao je Marković.

Na ovu konstataciju reagovala je direktorka Novosadske novinarske škole (NNŠ) Dubravka Valić Nedeljković, koja je ukratko predstavila istraživanje ove organizacije o programima oba javna servisa u Srbiji, i koja je ocenila da ta informacija “nije istinita”.

“Pozivam sve urednike i autore, kao i rukovodstvo da dođu i pogledaju podatke koje imamo, oni su javni. Istraživanje je pokazalo drastičan porast broja praćenja pseudo dogadjaja od 18. maja do 30. juna, kao i da informativni program ne zadovoljava standarde”, rekla je Valić Nedeljković.

Ona je podsetila prisutne da je javni servis osnovan od strane građana, da ga oni finansiraju i kontrolišu, te da svi imaju prava da postavljaju pitanja rukovodstvu i da od njih dobiju odgovore.

Bivša novinarka RTV Sanja Kljajić, koja je na raspravi govorila ispred Pokreta Podrži RTV, osnovanog iz protesta zbog smena urednika u toj medijskoj kući u maju ove godine nakon pokrajinskih izbora, rekla je da se u izveštaju NNŠ može videti i da je udeo izveštavanja sa događaja koje organizuje izvršna vlast u poslednjem periodu povećan sa 16 na 33 odsto.

“Od rukovodstva smo i na ovoj praspravi čuli da cenzure i zabranjenih tema nema, ali i to nije istina, jer sam ja dala otkaz kada mi je cenzurisan prilog o radničkim pravima. Čija je famozna ideja bila da RTV pravi priču o tome da posla ima, ali da ljudi neće da rade, u momentu kada se strašne stvari dešavaju u kompanijima koje su subvencionisane našim novcem”, rekla je Kljajić.

Ona je zapitala i kada će Upravni odbor odgovoriti na zahteve Pokreta Podrži RTV, u kojima je između ostalog zatraženo da svi članovi podnesu ostavke i ponište odluke koje su do sada donete, kao i da se raspiše novi konkurs i novi članovi budu izabrani u skladu sa zakonom.

Dodala je da su ti zahtevi uredno dostavljeni na pisarnicu RTV i da zbog toga ne stoji obrazloženje “da ih nisu do sada ni dobili”.
Javna rasprava u Novom Sadu bila je šesta javna rasprava o programu RTV, a do sada su takvi skupovi održani u Senti, Vršcu, Zrenjaninu, Lovćencu i Rumi.

(Beta)

Podelite ovu stranicu!