Osnovni sud poništio odluku UO RTV o smeni Arežine

29 May 2017

Osnovni sud u Novom Sadu je presudom obavezao RTV da Slobodana Arežinu vrati na posao direktora programa

Osnovni sud u Novom Sadu poništio je odluku Upravnog odbora Radio-televizije Vojvodine (RTV) o razrešenju Slobodana Arežine sa funkcije direktora programa RTV-a, koja je doneta 5. maja prošle godine i posle koje je smenjeno još nekoliko urednika i voditelja, zbog čega su zaposleni na RTV-u potpisivali protestnu peticiju, a organizovani su i ulični protesti Pokreta Podrži RTV, koji je oformljen upravo u znak protesta zbog smena.

Osnovni sud je presudom, u koju je Autonomija imala uvid, obavezao RTV da Slobodana Arežinu vrati na posao direktora programa u roku od osam dana, pod pretnjom prinudnog izvršenja.

Sud je obavezao RTV da Arežini isplati i 124.500 dinara, na ime troškova parničnog postupka, sa zateznom kamatom. Arežina je tužbu podneo 4. jula prošle godine.

Protiv presude Osnovnog suda dozvoljena je žalba u roku od 15 dana od dana prijema presude Apelacionom sudu u Novom Sadu.

Slobodan Arežina je prošle godine, nakon što je bio smenjen, rekao agenciji Beta da nije uopšte bio obavešten o mogućnosti njegove smene sa te pozicije, te da je u pitanju „više nego evidentan politički pritisak“.

Upravni odbor RTV-a je smenio Arežinu zbog, kako je navedeno „utvrđenog pada gledanosti televizijskog programa i nepostojanja Plana proizvodnje i emitovanja programa RTV za 2016. godinu, kao jednog od bitnih dokumenata vezanih za rad pokrajinskog javnog servisa“.

„Imam želju da vidim zvanično taj dokument, jer je ovo obrazloženje više neka vrsta izgovora, tek tako da se nešto navede”, kazao je tada Arežina i naveo da je 2015. godine, nakon tri godine njegovog rada, RTV imao rekordnu gledanost, do tada nezabeleženu u istoriji te kuće.

„Međutim, kada su nam ukinuli signal na Avali, ta gledanost je pala i to je normalna stvar. Kada pogledam ta dva navedena razloga za moju smenu, mogu samo da zaključim da oni nisu pravi, te da su pravi razlozi neka vrsta političkog pritiska“, kazao je Arežina.

Pravni zastupnici Slobodana Arežine, advokatska kancelarija Beljanski, u tužbi su naveli i da je objavljivanjem saopštenja Upravnog odbora RTV-a povodom smene programskog direktora, a koje je zasnovano na netačnim informacijama, naneta šteta tužiočevom profesionalnom ugledu.

Posle smene Arežine, ostavke su podneli generalni direktor RTV-a Srđan Mihajlović i glavna i odgovorna urednica Prvog programa Televizije Novi Sad Marjana Jović.

“A potom je usledila lavina političkih smena urednika i novinara na RTV-u koje su bile povod za građanske proteste pod nazivom Podrži RTV”, saopštilo je tada Nezavisno društvo novinara Vojvodine.

Podrži RTV: Presuda je potvrda nezakonitosti i drugih smena na RTV-u

Podrzi RTVPokret Podrži RTV ocenio je danas da je presuda Osnovnog suda u Novom Sadu da u prvostepenom postupku poništi odluku Upravnog odbora o smeni direktora programa Slobodana Arežine i naloži Radio-televiziji Vojvodine (RTV) da ga vrati na funkciju, potvrda da su prošlogodišnje smene na RTV-u bile protivzakonite, a obrazloženja koja je rukovodstvo davalo zasnovana na nesitinama.

“S obzirom na to da je ta odluka rezultirala smenom čitavog uredničkog tima, drastičnim urušavanjem programa i padom gledanosti, očekujemo da se ponište i ostale odluke koje je v.d. rukovodstvo donelo, a da odgovorni za štetu učinjenu javnom servisu snose i krivičnu odgovornost”, naveo je Podrži RTV u saopštenju za javnost.

Dodaje se da je posle takve sudske odluke, nedopustivo da članovi Upravnog odbora RTV-a provedu i jedan dan više na svojim pozicijama.

“Još jednom zahtevamo da bez odlaganja podnesu neopozive ostavke, jer je potvrđeno da su radili protiv zakona, interesa javnog servisa i građana koji su ga osnovali, koji ga plaćaju i kontrolišu”, navodi se u saopštenju i dodaje da svi odgovorni za učinjenu štetu moraju da snose moralnu i krivičnu odgovornost.

(Autonomija)

Podelite ovu stranicu!