Okončan postupak po tužbi glavnog urednika protiv novinarke

13 Jan 2012

Glavni urednik lista Zrenjanin Dalibor Bubnjević, koga pojedini mediji označavaju kao "vojvođanskog Gebelsa", tužio novinarku?!

Pred Višim sudom u Zrenjaninu danas je okončano suđenje po privatnoj tužbi za klevetu glavnog urednika lista “Zrenjanin” i člana Upravnog odbora Radiotelevizije Vojvodine (RTV) protiv lista “Blic” i novinarke novosadskog dopisništva tog beogradskog dnevnika Ane Lalić.

Bubnjević u tužbi traži 100.000 dinara za pretprljene duševne boli zbog teksta objavljenog u Blicu u maju ove godine.

Sud je saopštio da će presuda strankama biti dostavljena pismenim putem, u zakonskom roku.

Reč je o tekstu u kojem je novinarka novosadskog dopisništva „Blica” Ana Lalić prenela reakciju koalicije nevladinih organizacija Građanska Vojvodina, povodom imenovanja Bubnjevića za člana Upravnog odbora RTV-a.

Bubnjević je naveo da mu je tim tekstom narušen ugled i dodao da mu je zbog njega američka ambasada u Beogradu otkazala već zakazano putovanje u SAD, na stručno usavršavanje.

Branioci „Blica” i novinarke Ane Lalić kazali su da je list preneo reakciju Građanske Vojvodine i podsetili da je Bubnjevićeva kandidatura za člana UO RTV-a bila odbijena 2009. godine, nakon što je Građanska Vojvodina skrenula pažnju javnosti da je glavni urednik lista „Zrenjanin” potpisan kao šef marketinga na koricama knjige „Slučaj Nacionalni stroj”.

Autor te knjige je osuđivani Goran Davidović, koga su mediji označavali nadimkom „Firer”, bivši neformalni lider neonacističke organizacije Nacionalni stroj, čije je delovanje Ustavni sud Srbije zabranio u junu ove godine.

Branioci su ukazali da je „Blic” preneo reakciju Građanske Vojvodine na odluku Saveta Republičke radiodifuzne agencije na imenovanje članova UO RTV-a, a ne reakciju na Dalibora Bubnjevića.

Građanska Vojvodina je u tom saopštenju Bubnjevića okvalifikovala kao „pomagača” Nacionalnog stroja.

Bubnjević je tokom suđenja negirao da je imao bilo kakve veze sa promocijom sporne knjige, u kojoj su izneti i delovi neonacističkog programa Nacionalnog stroja. Rekao je da nikada nije potpisao nijedan ugovor o marketingu sa izdavačkom kućom „Art projekat”, iako se na koricama knjige „Slučaj Nacionalni stroj” nalazi njegovo ime.

Bubnjević je naveo da mu je vlasnik te izdavačke kuće Ivan Danikov „bivši prijatelj” i podsetio da je protiv njega dobio privatni spor oko sopstvenog učešća u projektu izdavanja knjige „Slučaj Nacionalni stroj”.

Svoje često pojavljivanje na promocijama knjiga tog izdavača Bubnjević je pravdao „pozivima autora” koji su ga „zvali da gostuje”.

Savet RRA je 4. maja ove godine odbio kao neblagovremeno podnet prigovor Građanske Vojvodine protiv imenovanja Bubnjevića u Upravni odbor RTV-a. Taj zahtev je potpisalo više od 40 nevladinih organizacija.

I Sindikat RTV-a je u junu ove godine zatražio smenu Bubnjevića sa mesta člana UO RTV-a, navodeći iste argumente kao i Građanska Vojvodina.

U januaru ove godine Liga socijaldemokrata Vojvodine protestovala je zbog imenovanja Bubnjevića za člana Saveta Tehničkog fakulteta u Zrenjaninu. LSV ga je takođe označila kao „promotera neonacista”.

(Autonomija)

Podelite ovu stranicu!