Odbijena tužba glavnog urednika protiv novinarke

27 Mar 2012

Ništa od naplate duševnih bolova za "pomagača neonacista"

Apelacioni sud u Novom Sadu potvrdio je presudu Višeg suda u Zrenjaninu, koji je odbio tužbu glavnog urednika lista “Zrenjanin” i člana Upravnog odbora Radiotelevizije Vojvodine (RTV) Dalibora Bubnjevića protiv lista “Blic” i novinarke novosadskog dopisništva tog beogradskog dnevnika Ane Lalić.

Apelacioni sud je potvrdio presudu Višeg suda, koji je Bubnjevića obavezao da Lalićevoj isplati 57.000 dinara na ime troškova postupka, navodi se u presudi u koju je Beta imala uvid.

Bubnjević je u tužbi tražio 100.000 dinara za pretrpljene duševne bolove zbog teksta objavljenog u Blicu u maju prošle godine.

Reč je o tekstu u kojem je novinarka novosadskog dopisništva „Blica” Ana Lalić prenela reakciju koalicije nevladinih organizacija Građanska Vojvodina, povodom imenovanja Bubnjevića za člana Upravnog odbora RTV-a.

Bubnjević je naveo da mu je tim tekstom narušen ugled i dodao da mu je zbog njega američka ambasada u Beogradu otkazala već zakazano putovanje u SAD, na stručno usavršavanje.

Branioci „Blica” kazali su da je list preneo reakciju Građanske Vojvodine i podsetili da je Bubnjevićeva kandidatura za člana UO RTV-a bila odbijena 2009. godine, nakon što je Građanska Vojvodina skrenula pažnju javnosti da je glavni urednik lista „Zrenjanin” potpisan kao šef marketinga na koricama knjige „Slučaj Nacionalni stroj”.

Autor te knjige je osuđivani Goran Davidović, koga su mediji označavali nadimkom „Firer”, bivši neformalni lider neonacističke organizacije Nacionalni stroj, čije je delovanje Ustavni sud Srbije zabranio u junu prošle godine.

Građanska Vojvodina je u tom saopštenju Bubnjevića okvalifikovala kao „pomagača” Nacionalnog stroja.

Bubnjević je tokom suđenja negirao da je imao veze sa promocijom knjige u kojoj su izneti i delovi neonacističkog programa Nacionalnog stroja. Rekao je da nikada nije potpisao nijedan ugovor o marketingu sa izdavačkom kućom „Art projekat”, iako se na koricama knjige „Slučaj Nacionalni stroj” nalazi njegovo ime.

Bubnjević je naveo da mu je vlasnik te izdavačke kuće Ivan Danikov „bivši prijatelj” i podsetio da je protiv njega dobio privatni spor oko sopstvenog učešća u projektu izdavanja knjige „Slučaj Nacionalni stroj”.

Svoje često pojavljivanje na promocijama knjiga tog izdavača Bubnjević je pravdao „pozivima autora” koji su ga „zvali da gostuje”.

Savet RRA je 4. maja prošle godine odbio kao neblagovremeno podnet prigovor Građanske Vojvodine protiv imenovanja Bubnjevića u Upravni odbor RTV-a. Taj zahtev je potpisalo više od 40 nevladinih organizacija.

I Sindikat RTV-a je u junu 2011. godine zatražio smenu Bubnjevića sa mesta člana UO RTV-a, navodeći iste argumente kao i Građanska Vojvodina.

U januaru prošle godine Liga socijaldemokrata Vojvodine (LSV) protestovala je zbog imenovanja Bubnjevića za člana Saveta Tehničkog fakulteta u Zrenjaninu. LSV ga je takođe označila kao „promotera neonacista”.

(Beta)

Podelite ovu stranicu!