O radio: Na dan slobode medija prepolovljen broj novinara

03 May 2017

"Verovali smo da titula Omladinske prestonice mladih dodatno obavezuje O radio, kao deo pokrajinskog javnog servisa, ali sad sve pada u vodu"

Redakcija Omladinskog “O radija” iz Novog Sada, saopštila je danas da će, zbog odluke menadžmenta Radio televizije Vojvodine (RTV) da prepolovi broj saradnika u tom mediju, posle dve i po godine postojanja morati da promeni koncept i smanji obim programa.

“Na najboljoj evropskoj radio stanici više ne radi mladi voditeljski par Sofija Balać i Vukašin Kartalović, koji su tu prestižnu titulu doneli građanima Srbije. Prekinuta je saradnja sa još pet dragocenih, većinom mladih novinarki. One su bile glavni motor redakcije”, navodi se u saopštenju koje je objavljeno na sajtu www.oradio.rs.

Napominje se i da je godinu dana posle pobede u međunarodnom takmičenju Radio bitka (Radiobattle), više od pola redakcije moralo da napusti program.

Redakcija je objavila da je menadžment RTV-a prethodno prekinuo saradnju i sa iskusnim novinarem Igorom Mihaljevićem, a ta odluka, kao one posle nje o prestanku angažovanja drugih saradnika, “donete su bez ikakvih konsultacija i znanja glavnog i odgovornog urednika O radija”.

Navodi se da je među njima i o odluka o ukidanju jutarnjeg programa “Alarm” u oktobru prošle godine, koji je na “O radiju” vodio popularni voditeljski dvojac Daško Milinović i Mladen Udarević Mlađa.

“Poštujući pravila profesije i etičke standarde, vođeni idejom negovanja vrednosti, isticanja pozitivnih primera mladih i uspešnih pojedinaca, O radio bio je na putu ostvarenja svoje misije – da postane virtuelno okupljalište mladih. Verovali smo da titula Omladinske prestonice mladih koja stiže u Novi Sad, dodatno obavezuje O radio, deo javnog servisa građana Vojvodine, da nastavi jačim tempom. U novonastalim okolnostima gotovo sve pada u vodu“, ističe se u obaveštenju Redakcije javnosti.

Dodaje se i da je kolegijum generalnog direktora i Upravni odbor RTV usvojio program rada “O radija” za ovu godinu, ali da “nakon najnovijih kadrovskih promena, kvalitet i obim programa u budućnosti ne može biti onakav na koji su slušaoci navikli”.

“Nadamo se razumevanju i verujemo da se ova situacija mogla (i može) prevazići”, piše u saopštenju.

“O radio” je deo pokrajinskog javnog servisa koji se bavi temema za mlade, kao i problemima i izazovima sa kojima se omladinska populacija u Srbiji suočava.

Javno obraćanje Redakcije “O radija” objavljeno je na Svetski dan slobode medija, koji se obeležava danas 3. maja, a praznik je ustanovila Generalna skupština UN 1993. godine.

Političke smene novinara i urednika na RTV-u počele su pre godinu dana, kada je nakon pokrajinskih izbora vlast u Vojvodini preuzela Srpska napredna stranka (SNS), zbog čega je deo zaposlenih okupljenih u pokret “Podrži RTV”, zajedno sa građanima, organizovao nekoliko protesta na ulicama Novog Sada.

(Autonomija)

Podelite ovu stranicu!