NVO: Smena Arežine početak “upodobljavanja” RTV-a

06 May 2016

...i povratka u devedesete

Nevladine organizacije su ocenile danas da je smena Slobodana Arežine sa mesta programskog direktora RTV-a samo početak “upodobljavanja” Radio-televizije Vojvodine i pokušaj pretvaranja ovog javnog servisa u još jedan medij u službi autoritarne vlasti Aleksandra Vučića.

U saopštenju koje je potpisalo 15 NVO poručuje se da sramotan način na koji je smenjen Arežina, sa lažnim, ciničnim obrazloženjem, predstavlja demonstraciju sile Srpske napredne stranke i još jednu poruku u nizu da se ona neće libiti bilo čega da bi ostvarila svoje interese, odnosno da bi pokušala da kontroliše i cenzuriše doslovnu svaku poru društva.

“Nevladine organizacije ističu da je Arežina jedan od zaslužnih zbog toga što je RTV postala medijska kuća najbliža onome što bi trebalo da bude javni servis u službi građana, o čemu svedoče brojna istraživanja, ali i priznanja domaćih i međunarodnih organizacija”, navodi se u saopštenju NVO.

U njemu se javnost upozorava da je moguće da u relativno kratkom vremenskom periodu u ovoj medijskoj kući uslede dalje smene i da ona u kadrovskom smislu može početi da podseća na devedesete godine, kada je Radio-televizija Novi Sad imala jezivu ulogu u huškanju na rat i ratne zločine.

“Veoma je važno da građani pruže punu podršku novinarima RTV-a, a nadamo se da će oni pokazati međusobnu solidarnost u odbrani profesije i ideje javnog servisa”, dodaje se u saopštenju NVO.

Saopštenje su potpisali Centar za regionalizam, Inicijativa mladih za ljudska prava, Fond za humanitarno pravo, Centar za interkulturalnost, Program za dijalog mladih, Građanska akcija Pančevo, Centar za razvoj civilnog društva, Vojvođanski građanski centar, Građanski fond Panonija, Centar za afirmaciju slobodne misli, Zelena mreža Vojvodine, Nezavisno društvo novinara Vojvodine, Centar građanskih vrednosti, Centar za održive zajednice i Centar E8.

(Autonomija)