NUNS i NDNV: Pritisak na portal Glas Šumadije i koleginicu Jovanku Nikolić

20 nov 2018

"Nema sumnje da je reč i o skretanju pažnje sa stvarnih tema: RTK je prvo privatizovana pa je privatizacija poništena, a samo tokom 2017, iako u toj godini RTK osam meseci nije emitovala program, iz gradskog budžeta je dobila više od 150 miliona dinara, najvećim delom uzetih od predškolskih ustanova i škola"

Nezavisno udruženje novinara Srbije (NUNS) i Nezavisno društvo novinara Vojvodine (NDNV) saopštili su dana da je novo, treće po redu, otvaranje istrage protiv glavne urednice portala Glas Šumadije i bivše direktorke Radio-televizije Kragujevac (RTK) Jovanke Nikolić još jedan “sramni primer” pritiska države na medijske slobode.

„Koleginica Nikolić je juče sat vremena davala izjavu policiji, po najnovijoj prijavi koju je podnela direktorka RTK Jelena Vuković. Podsećamo da je isto policijsko odeljenje koje je zaduženo za privredni kriminal već dva puta, tokom 2014. godine kada je Jovanka Nikolić bila direktorka pa zatim tokom 2015. godine još jednom, proveravalo poslovanje RTK i oba puta tužilac je prijavu odbacio. Nema sumnje da je reč o sramnom pritisku“, naveli su NUNS i NDNV u saopštenju za javnost.

Dodaje se da dodatno „upada u oči činjenica da se prijava koja je podneta poklapa sa vremenom kada je koleginica Jovanka Nikolić sa saradnicima pokrenula portal Glas Šumadije, praktično jedino nezavisno glasilo na teritoriji Kragujevca.

„Podsećamo da je aktuelna direktorka RTK Jelena Vuković koja je podnela prijavu autorka serijala emisija ’Razmotavanje’, u kojima je koleginica Nikolić predstavljena kao kriminalac, a kragujevačka policija optužena da nije ništa protiv nje preduzela jer je trpela pritisak. I sada policija po treći put istražuje istu stvar!? Nema sumnje da je reč o pritisku na policiju. Takođe, nema sumnje da je reč i o skretanju pažnje sa stvarnih tema: RTK je prvo privatizovana pa je privatizacija poništena, a samo tokom 2017, iako u toj godini RTK osam meseci nije emitovala program, iz gradskog budžeta je dobila više od 150 miliona dinara, najvećim delom uzetih od predškolskih ustanova i škola“, piše u saopštenju.

NUNS i NDNV su saopštili da je RTK, protivno svim zakonima, u vlasništvu lokalne samouprave i podsetili da su medijska i novinarska udruženja, između ostalog, zahtevala da se taj protivzakonit status – kao i u slučaju Tanjuga, Politike i Večernjih novosti – pod hitno izmeni.

„Vlast, međutim, nastavlja da ignoriše naše zahteve“, naveli su NUNS i NDNV.

(Autonomija) 

Podelite ovu stranicu!