NUNS i NDNV: Novi Sad budžetskim novcem plaća režimska glasila i krši zakon

23 May 2017

"Stručna komisija" je ove godine otišla i korak dalje u sramoćenju Novog Sada i njegovih građana, i novac dodelila Informeru (milion dinara) i Srpskom telegrafu (900.000)

Nezavisno udruženje novinara Srbije (NUNS) i Nezavisno društvo novinara Vojvodine (NDNV) optužili su danas gradske vlasti u Novom Sadu da već treću godinu zaredom “na sramotan i skandalozan” način krše Zakon o javnom informisanju i medijima i “ismejavaju” konkursno sufinansiranje medija, tako što novac za projekte dodeljuje “režimskim glasilima”, među kojima su i oni koji kontinuirano i sistematski krše novinarski kodeks.

“Manje-više ista ‘stručna’ komisija, sastavljena od predstavnika nereprezentativnih i režimskih udruženja, sprovodi očigledno negde unapred donesenu političku odluku o nagrađivanju poslušnih glasila, a ove godine otišli su i korak dalje u sramoćenju Novog Sada i njegovih građana, i novac dodelili Informeru (milion dinara) i Srpskom telegrafu (900.000)”, navodi se u saopštenju za javnost.

NUNS i NDNV su podsetili da je jedan od najvažnijih kriterijuma za dodelu sredstava za medijske projekte od javnog interesa upravo poštovanje Kodeksa novinara Srbije.

Informer i Srpski telegraf su, prema istraživanju Saveta za štampu, rekorderi u kršenju Kodeksa novinara Srbije.

NUNS i NDNV su naveli da je na medijskom konkursu u Novom Sadu čak 4,5 miliona dinara, “uzetih od Novosađana”, dobio je “SNS-portal” brif.rs, koji je dobio “ogromne iznose” i na drugim konkursima u vojvođanskim lokalnim samoupravama, a koji je registrovan početkom godine “kao partijski projekat”, koji je jedno vreme protivzakonito radio bez impresuma.

“Vojvođanski magazin, iza kojeg stoji jedan od glavnih naprednjačkih medijskih demijurga Goran Karadžić, dobio je dva miliona dinara na ovom konkursu. To su samo neki od najindikativnijih primera trošenja sredstava građana suprotno javnom interesu, odnosno partijske distribucije novca na novosadskom konkursu. Novac za medijske projekte dobila je i Srpska pravoslavna crkva, ali i brojne stručnoj javnosti nepoznate firme i organizacije”, piše u saopštenju.

Dodaje se da postoje “ozbiljne indicije” da su neki od članova konkursne komisije bili u otvorenom sukobu interesa. NUNS i NDNV su najavili da će razmotriti mogućnost podizanja krivičnih prijava protiv njih.

“Pozivamo medije koji su oštećeni na ovom konkursu da iskoriste zakonska prava i pokušaju da kroz upravni postupak ostvare svoja ugrožena prava”, navodi se u saopštenju.

Ta dva novinarska udruženja su ocenila da Novi Sad nije izuzetak kada je u pitanju kršenje Zakona o javnom informisanju i medijima.

“U skoro svim lokalnim samouprava, kao i na pokrajinskom nivou, novac građana se dodeljuje režimskim medijima, a u komisijama sede predstavnici fantomskih i režimskih udruženja koji samo pozajmljuju svoja imena za realizaciju partijskih interesa, a za to bivaju adekvatno nagrađeni”, piše u saopštenju.

(Autonomija)

Podelite ovu stranicu!