NUNS i NDNV: Neprihvatljivo obrazloženje za smenu Slobodana Arežine

05 May 2016

Arežina nije bio obavešten o mogućnosti njegove smene sa te pozicije; u pitanju je više nego evidentan politički pritisak

Nezavisno udruženje novinara Srbije (NUNS) i Nezavisno društvo novinara Vojvodine (NDNV) saopštili su danas da su neprijatno iznenađeni smenom direktora programa RTV-a Slobodana Arežine, a da obrazloženje za njegovu smenu smatraju u potpunosti neprihvatljivim.

Novi Upravni odbor RTV-a Arežinu je smenio sa obrazloženjem da je utvrđen “pad gledanosti televizijskog programa”.

NUNS i NDNV su podsetili da u ocenjivanju rada javnog servisa gledanost ne sme da bude jedini, čak ni dominantan kriterijum i da se, za razliku od komercijalnih televizija, kvalitet javnog servisa ocenjuje po nivou profesionalizma i ostvarivanju javnog interesa u informisanju građana.

“Upravo je Slobodan Arežina dao veliki doprinos vraćanju ugleda RTV-a, približavajući je onome što bi trebalo da bude javni servis u službi građana. O tome svedoče, između ostalog, i analize međunarodnih posmatrača koji su RTV svrstali među one medije koji su imali uravnotežen i nepristrasan pristup izbornom ciklusu”, navodi se u saopštenju medijskih udruženja.

NUNS i NDNV su tražili od Upravnog odbora RTV-a da javno prezentuje podatke o gledanosti, koji su bile povod za smenu, ali i da jasno saopšti javnosti da li je gledanost jedini kriterijum kojim bi trebalo da se rukovodi medijski javni servis ili je to – profesionalno informisanje u skladu sa javnim interesom.

“NUNS i NDNV izražavaju ozbiljnu sumnju u stručnost i političku nepristrasnost novog Upravnog odbora, koji je izabran u periodu dok je Regulatorno telo za elektronske medije radilo u okrnjenom sastavu, bez predstavnika AP Vojvodine i NVO sektora”, piše u saopštenju.

U njemu se ocenjuje i da sumnju u političku pozadinu smene Slobodana Arežine, koji je na to mesto izabran na javnom konkursu pre manje od godinu dana, pojačava činjenica da je odluku upravni odbor doneo odmah po konstituisanju, i to neposredno posle izbora koji su u Srbiji održani na svim nivoima, kao i posle kritika koje su na račun javnih servisa, posebno RTV-a, iznosili predstavnici republičke vlasti.

“NUNS i NDNV su veoma zabrinuti za kvalitet programa RTV-a u narednom periodu, s obzirom na činjenicu da nam biografija novopostavljene VD direktorke programa Slavice Subotić Braun nikako ne uliva poverenje”, navodi se u saopštenju NUNS-a i NDNV-a.

Arežina: Smena sa RTV je politički pritisak

Smenjeni direktor programa Radio televizije Vojvodine (RTV) Slobodan Arežina izjavio je danas da uopšte nije bio obavešten o mogućnosti njegove smene sa te pozicije i da je u pitanju “više nego evidentan politički pritisak”.

“Imam želju da vidim zvanično taj dokument, jer je ovo obrazloženje više neka vrsta izgovora, tek tako da se nešto navede. Ja sam zadužen da pravim programski koncept i šemu, koje sam na vreme, krajem prošle godine, predao Upravnom odboru, do duše u prethodnom sazivu i aktuelnom Programskom savetu koji su ih usvojili”, izjavio je Arežina za agenciju Beta.

Što se tiče optužbi za pad gledanosti televizije, Arežina je kazao da je prošle godine, nakon tri godine njegovog rada, RTV imao rekordnu gledanost do tada nezabeleženu u istoriji te kuće.

“Međutim, kada su nam ukinuli signal na Avali (proces digitalizacije), ta gledanost je pala i to je normalna stvar. Kada pogledam ta dva navedena razloga za moju smenu, mogu samo da zaključim da oni nisu pravi, te da su pravi razlozi neka vrsta političkog pritiska”, kazao je Arežina.

Dodao je da nije imao nikakvu najavu do samog dana smene ujutru, da će biti održan sastanak Upravnog odbora na kojem će biti raspravljano o toj temi.

“Kada je čovek u novinarstvu, uvek je spreman za ovako nešto, ali juče u 11.00 sati sam čuo da će biti održan taj sastanak na kojem će predložiti moju smenu”, dodao je on.

Kako je objasnio, u narednom periodu će morati da sačeka da dobije zvaničnu dokumentaciju vezanu za ovaj slučaj, te će nakon toga odlučiti koji su mu dalji koraci.

(Autonomija, Beta)