Novinar Tufik Softić dobio tužbu protiv Crne Gore

20 Oct 2017

Novinar Softić dobit će 7000 eura zbog neefikasne istrage pokušaja njegovog ubistva 2007. godine

Novinar Tufik Softić dobit će 7000 umjesto 100.000 eura, koliko je tražio u tužbi protiv države Crne Gore, zbog neefikasne istrage pokušaja njegovog ubistva početkom novembra 2007, kad je napadnut i brutalno pretučen ispred kuće u Beranama, odlučio je Osnovni sud u Podgorici.

Napadači do danas nisu pronađeni, javlja Anadolija.

Softić, novinar Radija Berane, kao i dopisnik Monitora i Vijesti, napadnut je 1. novembra 2007. nakon serije tekstova o narko i kriminalnim grupama na sjeveru Crne Gore.

Dvojica napadača pokušali su ga 1. novembra 2007. ubiti ispred njegove kuće u Beranama da bi se drugi pokušaj ubistva dogodio 13. augusta 2013, kad je u dvorištu porodične kuće Softića aktivirana eksplozivna naprava.

‘Kontinuirana neizvjesnost’

Softić je prvi novinar iz Crne Gore koji je zbog nedjelotvorne istrage tužio državu. To velikim dijelom može zahvaliti činjenici da je ovaj slučaj kao važan prepoznao londonski MLDI (Media Legal Defence Initiative), inicijativa koja pruža pravnu pomoć novinarima širom svijeta. On je, uz podršku MLDI-a i Akcije za ljudska prava iz Podgorice, podnio Osnovnom sudu u Podgorici tužbu protiv države tražeći naknadu štete od 100.000 eura.

U tužbi Softića protiv države Crne Gore bilo je navedeno da Softić “živi u kontinuiranoj neizvjesnosti i strahu za sigurnost sebe i svoje porodice, zbog činjenice da su nalogodavci i izvršioci dva napada na njega nekažnjeni i na slobodi”.

U tužbi piše da je nezakonitim radom državnih organa, propustima – nesavjesnim vođenjem istrage Softiću prekršen psihički i fizički integritet, čija se zaštita garantuje članom 28 Ustava Crne Gore.

U tužbi se navodi i da istražni sudija i tužilac u noći napada nisu izašli na mjesto događaja, da su dvojica muškaraca koje je Softić označio kao sumnjive saslušana tek nakon sedam godina, da treći nije nikad saslušan, a da njihovi stanovi nisu pretreseni.

(Al Jazeera)

Podelite ovu stranicu!