NDNV: Slobodan Arežina tužio RTV

09 Jul 2016

"Posle nezakonite smene Arežine usledila je lavina političkih smena urednika i novinara na RTV-u"

Nezavisno društvo novinara Vojvodine (NDNV) saopštilo je danas da je Slobodan Arežina Osnovnom sudu u Novom Sadu podneo tužbu protiv Radio-televizije Vojvodine zbog nezakonite smene sa mesta programskog direktora te medijske kuće.

U tužbi se navodi da je ova smena, izvršena 4. maja ove godine, bila u suprotnosti sa Zakonom o javnim medijskim servisima i odredbama statuta Javne medijske ustanove RTV, i zahteva se njeno poništenje, preneo je NDNV.

U tužbi se takođe zahteva poništenje aneksa ugovora o radu kojim je Arežina premešten na drugo radno mesto, odnosno zahteva se njegov povratak na mesto direktora programa RTV-a, piše u saopštenju.

Dodaje se da su pravni zastupnici Slobodana Arežine, advokatska kancelarija Beljanski, u tužbi takođe naveli da je objavljivanjem saopštenja Upravnog odbora RTV-a povodom smene programskog direktora, a koje je zasnovano na netačnim informacijama, naneta šteta tužiočevom profesionalnom ugledu.

NDNV je podsetio da su zbog nezakonite, političke smene Slobodana Arežine javno protestovali urednici, novinari i drugi zaposleni u ovoj medijskoj kući.

Arežina je na funkciju programskog direktora izabran na javnom konkursu na četvorogodišnji mandat, a smenjen je nakon godinu dana sa “lažnim obrazloženjem”, saopštio je NDNV.

To novinarsko udruženje je podsetilo da su posle smene Arežine ostavku podneli generalni direktor RTV-a Srđan Mihajlović i glavna i odgovorna urednica Prvog programa Televizije Novi Sad Marjana Jović.

“A potom je usledila lavina političkih smena urednika i novinara na RTV-u koje su bile povod za građanske proteste pod nazivom Podrži RTV”, navodi se u saopštenju za javnost.

(Autonomija)