NDNV: Nastavljaju se političke čistke na RTV-u

23 Sep 2016

Najnovije političke čistke su nastavak višemesečnog postizbornog upodobljavanja RTV od strane SNS

Nezavisno društvo novinara Vojvodine (NDNV) upozorilo je danas da su na RTV-u nastavljene političke čistke i da se program i dalje upodobljava zahtevima Srpske napredne stranke (SNS) i njenih koalicionih partnera.

U saopštenju NDNV se objašnjava da su sa RTV-a uklonjeni sadržaji koji imaju kritički otklon od vlasti ili nisu deo dominantnog nacionalističkog anahronog kulturnog modela, a da se istovremeno, na različite načine, kažnjavaju novinari i oni koji su podigli glas protiv brutalnih čistki na ovom javnom servisu koje su započele u maju ove godine, nezakonitom smenom programskog direktora Slobodana Arežine.

NDNV je naveo da slušaoci O radija od 1. oktobra više neće biti u prilici da slušaju legendarni dvojac, Daška i Mlađu, i njihovu popularnu jutarnju emisiju “Alarm”, koja ima mnogobrojne fanove, i to ne samo u Vojvodini i Srbiji. Razlog za ukidanje ove emisije, dodaje se, svakako se krije u njenom društvenom angažmanu i aktivnom učešću autora u protestima Podrži RTV.

“Novo rukovodstvo RTV-a inače ima i neskriven plan da novinare okupljenje oko O radija, zbog učešća na protestima, kazni ukidanjem ovog medija, bez obzira na činjenicu da je u pitanju veoma značajan i uspešan projekat RTV-a, koji je dobitnik i dve značajne nagrade za svoj rad, od kojih je jedna međunarodna”, piše u saopštenju.

NDNV je naveo i da je pre toga i zvanično uklonjena istraživačko-analitička emisija Radar Marine Fratucan, kao i emisija jednog od govornika na mitingu Podrži RTV Marka Jakovljeva pod nazivom Prostor i ja. U saopštenju se dodaje i da, umesto Gruvanja popularne emisije za mlade, gledaoci RTV-a će gledati emisiju Ino strana čiji će voditelj i autor biti novosadski političar Nemanja Starović iz Srpske napredne stranke, a u kojoj gostuju isključivo njegovi politički istomišljenici i razglabaju o svetskoj politici i međunarodnoj zaveri protiv Srba. I to nije sve.

“Podsećamo da je RTV prouzrokovala i veliki skandal kada je odlučila da prekine emitovanje očigledno nepodobnog, a veoma značajnog serijala “Ljudi i svedočanstva” koji je producirao Fond za humanitarno pravo, a zaustavila je i nekoliko značajnih istraživačko-analitičkih projekata koji su imali za cilj da progovore o brojnim institucionalnim devijacijama u našem društvu”, navodi se u saopštenju NDNV.

U njemu se ističe i da, što se tiče samog kvaliteta programa, slobodno se može reći da je on doživeo katastrofalan profesionalni pad, što se naravno odražava na gledanost, a teško stečeni ugled RTV-a je nažalost, možda i nepovratno, izgubljen. NDNV je ocenio i da je RTV postao sredstvo za promociju Vučića, SNS-a i lokalnih političara, odnosno umesto da radi u interesu građana, ovaj javni servis radi u interesu tzv. elite koja ugrožava građane i njihova prava.

“Sukobi unutar SNS-a odražavaju se i na dugotrajan, višemesečni izbor programskog direktora i glavnog i odgovornog urednika RTV-a. Iako je konkurs odavno okončan, niko ne zna kada će oni biti izabrani, što stvara dodatne tenzije unutar kuće. Javnost ne zna ni ko su mogući kandidati za ove funkcije, odnosno ko se prijavio na konkurs, a rukovodstvo RTV-a se oglušilo o zahtev NDNV-a da se javno obznani ova informacija. Ne znaju se ni kriterijumi na osnovu kojih će biti izabrano novo rukovodstvo, ali će oni verovatno biti politička podobnost i poslušnost”, piše u saopštenju NDNV.

To medijsko udruženje je podsetilo da su ove najnovije političke čistke samo nastavak višemesečnog postizbornog upodobljavanja javnog medijskog servia servisa Vojvodine od strane Srpske napredne stranke, a da su u ovom periodu desetine novinara ili ostali bez posla ili smenjeni, degradirani i ponižavani, a neki su dali i otkaze zbog nemogućnosti da profesionalno obavljaju svoj posao.

NDNV je poručilo da sa pažnjom prati događaje unutar RTV i redovno o njima obaveštava domaće i međunarodne institucije i organizacije.

(Autonomija)