NDNV i NUNS: Odluka suda potvrdila da su smene na RTV-u bile nezakonite i političke

29 Dec 2017

“Ovom odlukom sud je potvrdio da je smena Arežine bila protivzakonita: samim tim, protivzakonite su i besramne političke čistke urednika i novinara koje su potom usledile"

Nezavisno društvo novinara Vojvodine (NDNV) i Nezavisno udruženje novinara Srbije (NUNS) pozdravili su danas pravosnažnu i izvršnu odluku Apelacionog suda u Novom Sadu da Radio-televizija Vojvodine na mesto programskog direktora vrati Slobodana Arežinu i ocenili da je to nesumnjiva potvrda da je Arežina u maju 2016. godine bio smenjen iz političkih razloga.

“Ovom odlukom sud je potvrdio da je smena Arežine bila protivzakonita: samim tim, protivzakonite su i besramne političke čistke urednika i novinara na vojvođanskom javnom medijskom servisu koje su potom usledile kao posledica ove smene”, naveli su NDNV i NUNS u saopštenju za javnost.

NDNV i NUNS su podsetili da su zbog ovih događanja na RTV-u javno protestovali brojni urednici, novinari i drugi zaposleni u ovoj medijskoj kući, a iz toga je potom nastao veliki građanski pokret pod nazivom Podrži RTV, kada su hiljade Novosađana na ulicama digli glas protiv političkog nasilja na pokrajinskom javnom medijskom servisu.

“Podsećamo i da je Pokret Podrži RTV podneo krivične prijave protiv članova Upravnog odbora RTV-a zbog smene Arežine i drugih političkih egzekucija na RTV-u, koji su potom doveli do dramatičnog pada kvaliteta programa, ugleda i gledanosti, o čemu svedoče i brojna istraživanja i monitorinzi”, naveli su NDNV i NUNS.

Apelacioni sud u Novom Sadu naložio je Radio-televiziji Vojvodine (RTV) da Slobodana Arežinu vrati na mesto direktora programa, a odluku Upravnog odbora RTV-a od 4. maja 2016. godine, kojom je Arežina smenjen, sud je poništio, navodi se u presudi u koju je Autonomija imala uvid.

Arežina je u julu prošle godine tužio RTV jer je njegova smena, kako je naveo, bila u suprotnosti sa Zakonom o javnim medijskim servisima i odredbama statuta Javne medijske ustanove RTV.

Posle smene Arežine, ostavku su podneli generalni direktor RTV-a Srđan Mihajlović i glavna i odgovorna urednica Prvog programa Televizije Novi Sad Marjana Jović.

Nakon smene Arežine, usledio je i talas smena u RTV-u, nakon čega su novinari i urednici pokrajinskog javnog servisa formirali Pokret Podrži RTV koji je organizovao ulične proteste i razne akcije, s ciljem da ukaže na političku pozadinu tih smena.

Pokret Podrži RTV i danas je aktivan i zalaže se za slobodne javne servise u Srbiji.

Arežina je na funkciju programskog direktora izabran na javnom konkursu na četvorogodišnji mandat, a smenjen je nakon godinu dana.

Kako Autonomija saznaje, Slobodana Arežinu su danas zvali sa RTV-a da mu uruče rešenje o imenovanju na mesto programskog direktora.

(Autonomija) 

Podelite ovu stranicu!