NDNV: Ćaćić ili novo ponižavanje javnog servisa, građana i novinarstva

26 Jul 2017

"Dopisnika Tanjuga Nenada Ćaćića za mesto glavnog i odgovornog urednika preporučila je jedino bliskost sa režimom i lokalnom ispostavom Srpske napredne stranke"

Nezavisno društvo novinara Vojvodine (NDNV) ocenilo je danas da je postavljanje dopisnika Tanjuga iz Novog Sada Nenada ?a?i?a na mesto glavnog i odgovornog urednika Prvog programa Radio-televizije Vojvodine (RTV) “šamar” ideji javnog servisa jer se radi o osobi koja nema iskustva u radu na televiziji i kojoj je jedina preporuka bliskost sa režimom i lokalnim SNS-om.

NDNV je zatražio od rukovodstva RTV-a da objavi profesionalnu biografiju ?a?i?a kako bi gra?ani mogli da se obaveste o tome ko ?e obavljati važnu funkciju na javnom medijskom servisu koji se finansira njihovim novcem.

“Dopisnika Tanjuga ?a?i?a za mesto glavnog i odgovornog urednika preporu?ila je jedino bliskost sa režimom i lokalnom ispostavom Srpske napredne stranke (SNS), jer je u pitanju osoba koja nema iskustva u radu na televiziji, niti poznaje njenu tehnologiju”, ocenio je NDNV.

Po navodima tog udruženja, na konkurs za glavnog i odgovornog urednika Prvog programa RTV-a prijavilo se šest osoba, medju kojima je bilo i onih koji su ispunjavali uslove konkursa.

“Imali su potrebnu stru?nost i zna?ajno iskustvo u radu na televiziji, što jasno svedo?i o tome da se vodilo isklju?ivo ra?una o jednom jedinom kriterijumu, kojeg i nije bilo u uslovima kokursa, a to je partijska preporuka”, naveo je NDNV.

Udruženje je ocenilo i da je “negativna selekcija na RTV-a u poslednjih godinu dana dovela do toga da su najbolji urednici i novinari ostali bez posla ili smenjeni, te postavljeni na ponižavaju?e pozicije, dok ku?om rukovode osobe ?ija je jedina preporuka – poslušništvo”.

Upravni odbor RTV-a imenovao je u utorak novinara Nenada ?a?i?a za glavnog i odgovornog urednika Prvog programa televizije te medijske ku?e, nakon sprovedene konkursne procedure.

Prema navodima istraživa?kog portala VOICE, ?a?i? je zaposlen na RTV-u u aprilu ove godine na poziciji koja do tada nije postojala u sistematizaciji radnih mesta u tom javnom servisu.

Rukovodstvo RTV-a mu je odmah dalo i dozvolu da nastavi rad za novinsku agenciju Tanjug.

?a?i? je ina?e nagradjen Oktobarskom nagradom Novog Sada zbog “dugogodišnje promocije Novog Sada”, kako je navedeno u obrazloženju komisije za dodelu nagrada.

(Autonomija/Beta)

Podelite ovu stranicu!