Nastavak suđenja protiv Bečejskog mozaika

27 Mar 2014

Savet za štampu potvrdio da Bečejski mozaik nije prekršio Kodeks novinara Srbije

Pred Višim sudom u Novom Sadu sutra se nastavlja suđenje po privatnoj tužbi predsednice Udruženja gorana u Beceju Marije Miković protiv lista Bečejski mozaik.

Mikovićeva na ime naknade štete za povreduugleda i časti zahteva od Bečejskog mozaika da joj isplati 300.000 dinara.

Savet za štampu Srbije u međuvremenu je doneo odluku da u konkretnom slučaju Bečejski mozaik nije prekršio Kodeks novinara Srbije.

Ona je tužila Becejski mozaik zbog objavljenog pisma u kojem jedan čitalac kritikuje rad i aktivnosti u Goranskom parku u Bečeju, koji je dat na upravljanje i održavanje lokalnom Udruženju gorana.

Komisija za žalbe Saveta za štampu je zaključila da je Bečejski mozaik postupio u skladu sa etičkim pravilima profesije, jer je u objavljenom pismu čitalac izneo svoj stav o seči drveća u parku, kao i o radu onih koji su zaduženi da ga održavaju, a u istom broju list je omogućio i tužilji da na istoj stranici iznese svoje viđenje celog slučaja.

“Tužilja je praktično odgovorila na sve navode iz pisma, i nije naknadno tražila objavljivanje demantija ili bilo kakvog dodatnog reagovanja”, navodi se u obrazloženju Komisije za žalbe Saveta za štampu.

Glavni urednik Bečejskog mozaika Vladan Filipčev izrazio je čuđenje što je njegov list tužen zbog objavljenog čitalačkog pisma i dodao da ukoliko tužilja dobije parnicu, postoji realna opasnost da se Bečejski mozaik ugasi, iako ove godine obeležava 20 godi na od početka izlaženja.

Filipčev je naveo da je isti advokat koji zastupa Mikovićevu podneo još jednu opomenu pred tužbu protiv Bečejskog mozaika, ovaj put zbog izveštaja sa konferencije za novinare o dešavanjima u JP Vodokanal, odnosno izveštaja o reviziji poslovanja ovog javnog preduzeća.

Na ime povrede časti i ugleda, opet se zahteva 300.000 dinara od Bečejskog mozaika.

Filipčev je rekao da sumnja da je reč o pritisku na Bečejski mozaik, jer su o spornoj konferenciji za novinare izveštavali svi lokalni mediji a samo je njegov list dobio opomenu pred tužbu.

“Razlog više za sumnju u tako nešto je i činjenica da smo pre objavljivanja teksta pokušali da stupimo u kontakt sa bivšim direktorom JP Vodokanal kako bismo objavili stav i druge strane, ali on nije odgovarao na naše pozive i SMS poruke. Tokom ovih godina, od devedesetih pa do danas, nisam se nalazio u besmislenijem položaju”, rekao je Filipčev.

(Autonomija)

Podelite ovu stranicu!