Najtiražniji turski list promijenio stavove

06 Mar 2016

Dan nakon što je država preuzela opozicijski list 'Zaman', naslovnu stranu ispunjavaju provladine priče

Turski najtiražniji list usvojio je provladin stav u svom prvom broju od sudske naredbe da se nad njim preuzme kontrola, a to je potez koji je pojačao strahove oko pada slobode medija u ovoj euroazijskoj državi.

Policija je upala u sjedište opozicijskog dnevnog lista Zaman u petak navečer, kako bi provela sudsku odluku da ovaj medij i njegove filijale potpadnu pod upravu povjerenika.

Ovaj potez izazvao je dvodnevne proteste, koje je policija rastjerala koristeći suzavac i vodene topove.

U nedjelju se list dramatično promijenio, javlja iz Istanbula novinar Al Jazeere Mohammed Jamjoom.

Veze s Fetullahom Gulenom

On ističe kako dnevno izdanje Zamana obično ima 42 stranice, no današnje izdanje je imalo samo 12.

“Ako se bilo ko pitao da li će biti ozbiljnih promjena u tonu lista ili stavu njegovog uredništva, dobio je odgovor u nedjelju ujutro. Ovo je bio opozicijski list, no naslovnu stranu nedjeljnog izdanja ispunjavaju provladine priče”, dodao je.

Vodeća priča lista u nedjelju opisuje kako je predsjednik Turske Recep Tayyip Erdogan prisustvovao ceremoniji obilježavanja ključne faze u izgradnji mosta preko Bosfora u Istanbulu.

List je bio povezan s glavnim Erdoganovim rivalom, imamom Fetullahom Gulenom, čije je sjedište trenutnu u Sjedinjenim Američkim Državama.

Preuzimanje Zamana je dio šireg djelovanja protiv Gulenovog pokreta.

Sud je u petak imenovao administratora za upravljanje Zamanom, engleskim Today’s Zaman i agencijom Cihan.

Otkazi u subotu

Erdogan optužuje Gulena za zavjeru protiv Vlade i njeno obaranje uz pomoć mreže pristalica u sudstvu, policiji i medijima.

Gulen negira sve optužbe.

Sud je u petak donio odluku na zahtjev tužiteljstva koje istražuje Gulena na osnovu optužbi za terorizam, javili su državni mediji.

Uposlenici Zamana su se vratili u subotu u redakciju, kako bi radili pod novom upravom, no glavni i odgovorni urednik lista Abdulhamit Vilici i kolumnista Bulent Kenes su dobili otkaze i ispraćeni su iz zgrade, naveo je glavni urednik Today’s Zamana Sevgi Akarcesme.

(Al Jazeera)