MILOŠ VASIĆ: Izvinjavanja

18 Jan 2015

Studija slučaja: Di Džej i gđa Smajlović

Mnogo je lepo i pristojno kada se neko izvini za grešku, napisala je gđa Ljiljana Smajlović iz Politike i UNS-a pre neki dan. Reč je bila o grešci agencije Tanjug koja je prenela kao ovogodišnju vest nešto staro godinu dana, pa se sutradan skrušeno izvinila – pošto je pukla bruka koja i nije morala da pukne da nije bilo pažljivih ljudi. Onda je gđa Smajlović strogo ukorila istraživačku mrežu BIRN: da zašto se i oni skrušeno ne izvine kada im je premijer Vučić hrabro skresao u brk da su „lažovi“ koje „plaćaju Majkl Devenport“ i već ti neki Evropljani, e da bi „rušili Vladu Srbije“, tačnije premijera i njegovu porodicu. Eto, kad može jedan Tanjug, možete i vi, fukaro, glasi poruka gđe Smajlović. Pritom gđa Smajlović hladno prelazi preko tužne činjenice da je sve u tekstovima BIRN-a na koje se Aca Vučić toliko žali – živa istina: i strujomeri i Etihad i ova Tamnava.

Komedijant slučaj hteo je da se taj ukor gđe Smajlović pojavi u štampi dan pre skandala godine, kada se na hitnoj i izvanrednoj pres-konferenciji pojavio Dragan J. Vučićević sa još jednim, mnogo značajnijim izvinjenjem; značajnijim taman onoliko koliko je prekršaj bio krupniji. Da je to uradio na vreme, gđa Smajlović imala bi još jedan ozbiljan primer za te nesrećnike iz BIRN-a: eto, kad se čak i on izvinjava – pa zašto vi nećete?

E, sad: o čemu je tu zapravo reč? Kao prvo, Tanjug je – znajući ih – verovatno greškom emitovao vest staru godinu dana: da su Reporteri bez granica (ozbiljna firma) javili da se Srbija, baš eto nekako, popela za devet mesta na listi zemalja koje imaju medijske slobode. Naravno da je neko odmah otkrio da se vest odnosi na 2013. godinu; izveštaj za 2014. se tek očekuje… Pa nego šta će nego da upute izvinjenje: stvar je očigledna. Za zlu nameru nema indicija ni dokaza.

Ovo drugo, za gđu Smajlović okasnelo, izvinjenje posebna je priča. Naime, taj g. Di Džej Vučićević nikada se nikome ni za šta nije izvinio još otkad je izmileo ispod nekog kamena i postao ono što je do pre neki dan bio: dežurna politička batina svakog režima koji ga angažuje i plati. Bezočno i bez stida i srama pljuvao je i klevetao svakoga na koga mu se ukaže; nije pitao „zašto“, nego „koga“. Ovoga puta, međutim, kanda je preterao.

Idemo redom: prvo je u „Informeru“ (srpski: Cinkaroš) odmah po izborima u Hrvatskoj krenula kampanja protiv gđe Grabar Kitarović: te zamrzela Srbe posle mladalačkih avantura sa „plejbojima“ itd. Onda je izašla fotografija na kojoj je besumnje novoizabrana predsednica Republike Hrvatske Kolinda Grabar Kitarović u bikiniju (ne stoji joj loše: ona je stasita i pristala žena). Uz tu sliku išao je i izmišljeni slaboumni tekst o tome da je gđa predsednica nasela na srpske čari „srpskog agenta“ u Briselu, jer – kao što znamo – srpske su čari neodoljive; to ide samo po sebi. To još ajde-ajde, znamo mi „Informera“, neka ih. Kad ne lezi vraže: sutradan se na naslovnici Cinkaroša pojavljuje galerija musavih i očito jevtinih pornografskih slika za koje ta štampana stvar tvrdi da prikazuju „Kolindu u seksi akciji“, ili tako nešto podjednako odvratno. Već na prvi pogled jasno je da ženska osoba na slikama nije Kolinda Grabar Kitarović, kao što je svojevremeno bilo jasno da na čuvenim snimcima sa kerom koje je Beba Popović kolportirao gradu i svetu nije Vanja Ćalović iz Crne Gore.

E, tu se Di Džej Vučićević našao u ozbiljnoj neprilici. Kao prvo, pre nego nastavimo, mene iz moje profesionalno iskrivljene perspektive (ja sam glupi milicajac) zanima nešto drugo: kako je i zašto Di Džej sebi dopustio da se ugruva tako prostački i jevtino? Ok, dešavalo mu se i ranije da se ugruva, čak i strašnije – ali bilo je nekažnjeno i zaštićeno, za razliku od ovoga slučaja. Prva procena bila bi da se Di Džej držao starog pravila: po Hrvatima udri slobodno, sve je dozvoljeno. Zar nije svojevremeno Ivana Ivanovića nazivao raznim ružnim imenima samo zato što je u svoju emisiju doveo Stipu Mesića? Inercija i navika nisu dobri savetnici u tom poslu, kao što je Di Džej vrlo ubrzo naučio. Gđa Grabar Kitarović izabrana je za predsednicu susedne, važne, ako ne već i prijateljske, države. S tim se nije zajebavati, Vučićeviću. Već zamišljam u mojoj pokvarenoj mašti sledeću scenu: kako dva kratko ošišana krupna momka iz određene Agencije dugo i zamišljeno tuku Dragana J. Vučićevića, pazeći da ne ostanu tragovi (tome ih valjda uče na tim naprednim kursevima). Tako je i izgledao kada se pojavio na izvanrednoj pres-konferenciji: siv, zarozan i očito preplašen do smrzavanja. Odmucao je nekoliko nesuvislih i protivrečnih rečenica. Nije, međutim, odgovorio na očigledno pitanje: zašto je tu gadost uopšte objavio. Mucao je nešto o „izvoru“ koji ga nikada nije slagao; pa nešto o „obaveštajnim službama“, malo hrvatskim, malo našim. On da je verovao svojim izvorima…

To je – sasvim očekivano – dno niskosti. Umesto da objasni zašto je uopšte objavljivao jevtine porno-snimke na kojima očigledno nije gđa Grabar Kitarović (to se vidi golim okom!), on se prenemaže oko „poverljivih izvora“ A šta da je – kojim slučajem, a nije – na tim slikama zaista bila gđa. Grabar Kitarović? Da li bi se onda drugačije branio? On, nesrećnik, ne shvata da se takve gadosti jednostavno ne rade, bile slike autentične ili ne. Ovo je nešto drugo i verujem da bi to dugo i zamišljeno bivenje bilo i te kako zasluženo – da ga je bilo.

Naredno pitanje glasi: je li to Di Džej Vučićević možda stvarno pomislio da će on voditi spoljnu politiku Srbije i odnose sa susedima kroz svoj toalet-papir od štampane stvari? Pored živih Tome, Ace i Ivice? Izgleda da je odgovor na to pitanje dobio nešto pre svečanog javnog izvinjavanja. Naime, razni ljudi su se smesta upitali: šta to bi da se Di Džej izvinjava? Slučaj nezapamćen.

Neposredne i neizbežne posledice nastupile su sutradan, u nedelju: na TV Pink nema najave za uobičajenu emisiju „Teška reč“ koju je do sada vodio Dragan J. Vučićević; pregledao sam sve najave za sve Pinkove kanale. Treba pogledati i njegov omiljeni jutarnji program TV Pink (zvani „dnevna zapovest“), gde ne propušta „listanje novina“. Danas kupite – ako vam se ne gadi – tu njegovu gadost od „Informera“ i gledajte šta će biti. Ako ga tamo bude i ako iduće nedelje bude „prelistavao“ i vodio „Tešku reč“ – znači da je preživeo, uz ukor pred isključenje. Ako ne – onda nije. Nadam se da će gđa Smajlović naći snage da i njega pohvali zbog izvinjenja.

(Autonomija)

Podelite ovu stranicu!