Medijski konkurs – novi skandal gradske vlasti u Pančevu

23 Nov 2017

"Ovakva distribucija javnog novca za medijske projekte je pravi pokazatelj stanja u kome institucije ne postoje da bi štitile i unapređivale javni interes, već zarad očuvanja interesa neformalnih centara stvarne moći"

Realizacija inače dobre ideje, na tragu evropskih rešenja – da privatni (što znači i privatizovani) mediji budu delimično finansirani sredstvima iz javnih fondova, po osnovu neutralnog i bezuslovnog konkursnog finansiranja – najnovijom odlukom gradonačelnika Pančeva prešla je rub dobrog ukusa, izašla iz okvira ikakve objektivnosti i sunovratila se u blatište u kome se već polumrtve koprcaju naprednjačkim potezima perverzno kompromitovane vrednosti.

Nameru da lokalna zajednica – u skladu sa svojim mogućnostima i zakonskim rešenjima, a u interesu objektivnog i nepristrasnog informisanja građana – pomogne samoodrživost i garantuje nezavisnost medijima, najbestidnije je izvrgao ruglu dotični Saša Pavlov, kada je 14. novembra stavio potpis na Rešenje kojim je bez promena prihvatio rešenja iz Predloga Odluke o raspodeli sredstava po konkursu za sufinansiranje projekata proizvodnje medijskih sadržaja iz oblasti javnog informisanja za 2017. godinu od 8. novembra.

Raspodela 24.916.138 dinara, koju je predložila komisija u sastavu Vladan Stefanović (predsedavajući) i članovi Katarina Filipović i Saša Vidačak, zbog zaista neverovatnog i sramnog štimovanja zaslužuje da bude detaljno analizirana (na stranu kako su birani i ko su uopšte članovi komisije). Time je skandal započet maja ove godine, kada je fantomskom preduzeću Brifing Banat d.o.o., osnivaču sajta juznibanat.rs, bilo namenjeno četiri od ukupno 14.880.000 dinara (a iz svih jedinica lokalne samouprave u južnom Banatu čak 19.775.000 dinara, o čemu je naš sajt pisao) dobio svoj žalosni nastavak, ovog puta u daleko ogoljenijoj formi.

Tri agencije u službi RTV Pančevo

Prema ovoj najnovijoj odluci g. gradonačelnika, preduzeću RTV Pančevo, tom organu Gradskog i Regionalnog odbora SNS-a u formalnom vlasništvu kruševačkog bizMismena Radojice, pripašće posredno, preko čak tri uvezane agencije, 14.800.000 dinara. Žiro-račun svoje preduzetničke radnje za proizvodnju kinematografskih dela „Kriptofest”, stavio je na raspolaganje vlasnik Milen Jovković iz Brusa, i kroz njega treba da do kraja godine prođe 6.000.000 dinara, kojima bi bili pokriveni troškovi projekta „Dobro jutro Pančevo”. Izvesni Stefan Megić iz Beograda, vlasnik Agencije za video produkciju „Stemeg production”, dobiće za projekat „Pančevačka hronika – lokalni informativni magazinski program” 5.000.000 dinara, a neki Vlado Mandić, preduzetnik iz Čačka, koji proizvodi audio vizuelne proizvode i naplaćuje ih preko svoje firme „Formart”, utržiće 3.800.000 dinara, za projekat „Pančevački budilnik”. Zanimljivo je da su Jovković i Mandić registrovali svoje agencije u APR-u 19. maja ove godine, a Mandić 23. maja, dakle u roku od desetak dana nakon objavljivanja rezultata majskog dela konkursa.

Finansijska injekcija preko agencija za spas propagandista

Rezervni plan za spasavanje TV Pančeva napravljen je, dakle, sinhrono i vrlo brzo. E sad, koliko će ova finansijska injekcija u sklopu kampanje preživljavanja nekada uglednog RTV Pančeva, bar do završetka beogradskih izbora, pomoći ovom propagandnom sredstvu vladajućeg kartela kojim izuzetno operativno rukovodi top menadžerka Tatjana Cuk i ekstremno profesionalni TV Mića, pokazaće naredni meseci.

Mada, situacija je, što bi klinci rekli, „čupava”: zarade zaposlenima nisu isplaćene od maja, zbog neuplaćenih poreza i doprinosa firmu je početkom ovog meseca obilazila i inspekcija, nekoliko bivših radnika je tužilo poslodavca i naplatilo potraživanja preko suda… Kolege i koleginice koje još uvek odlaze da rade za nula dinara u zgradu u Ulici Nikole Đurkovića 1 doživljavaju ovim i dodatno poniženje, na simboličkom nivou: ako TV program treba da uređuju i realizuju „plaćenici” iz drugih sredina, onda treba da se zapitamo koliko su skliznuli kapaciteti ovdašnjeg televizijskog novinarstva.

Ako postoje bolji novinari sa strane koji će da nežnije požele dobro jutro Pančevcima od Zorane Šteković ili da urade bolji prilog od Jovane Strugar, onda je pančevačko novinarsto stvarno spalo na najniže grane u poznatoj istoriji. A pošto se to neće desiti, jasno je da ove agencije treba da posluže kao protočni finansijski bojleri, uz zadržavanje procenta za uslugu i troškove…

Veliki povratak Siniše Batala

U ovom deljenju javnog novca relativno dobro je prošao i novosadski „Dnevnik”, još jedan medijski mastodont na izdisaju, kome će preko projekta „Pančevačka panorama” Dražena Ćurčića, vlasnika Agencije „Total media” iz Novog Sada biti uplaćemo milion dinara. Ista naprednjačka šema transfera novca iskorišćena je i za uplatu 350.000 dinara Kulturno informativnom prosvetnom udruženju „Prosperitet” iz Bele Crkve, koje će za te pare realizovati projekat „Iskorak” na infobc.rs i Radiju Bela Crkva, u vlasništvu naprednjacima bliskog Radojice Malog.

Posebnu pažnju privlači stavka od 2.000.000 dinara namenjena preduzeću Start press d.o.o., koje će na prošle godine podignutom sajtu start013.rs realizovati projekat poetičnog naziva „Pančevo – ljudi i događaji u vremenu kada se Dunav ulivao u Tamiš”. Još 1.200.000 dinara ovo preduzeće će dobiti preko beogradske preduzetnice Gine Novićević, koja proizvodi kinematografske proizvode i televizijski program, za projekat „Oblak od naših snova” koji će se realizovati u novinama Start pres 013, jedinom dvonedeljniku na svetu koji izlazi svake treće nedelje. Iza ovih projekata stoji nekadašnja pančevačka vedeta zločinačkog režima Milošević-Marković, profesor marksizma Siniša Batalo. On se u poslednje vreme predstavlja kao medijski radnik, i ta njegova kampanja pranja biografije iz 20. veka, kao i očigledna fleksibilnost i prilagodljivost savremenim kako-vetar-duva trendovima, daje rezultata, toliko da je on bio jedan od članova komisije za ocenjivanje predloga projekata, koja je ovog septembra odlučivala o medijskim projektima u Gradu Smederevu po istom modelu kao i Komisija u Pančevu. Veliki Batalov come back i ne treba da čudi, pa šta se, zapravo, promenilo od vremena kada je on žario i palio po južnom Banatu? Možda samo persona Namesnika, tj. poverenika vladajuće stranke za naš region? Iste „vrednosti”, ista društvena bolest i dalje razara društveno tkivo, zato je ovakva distribucija javnog novca za medijske projekte i moguća, ona je pravi pokazatelj stanja u kome institucije ne postoje da bi štitile i unapređivale javni interes i opšte dobro, nego su baš nasuprot, zloupotrebljene zarad očuvanja interesa neformalnih centara stvarne moći.

Relativni pobednici medijskog konkursa: dvonedeljnik koji izlazi svake treće nedelje

Koliko će ovi projekti doprineti stavu Konkursne komisije koja „smatra da projekat doprinosi razvoju medijskog pluralizma, razvoju ljudskih prava i istinitom, nepristrasnom, pravovremenom i potpunom informisanju i u skladu je sa Zakonom o javnom informisanju i medijima, što u potpunosti odgovara nameni konkursa definisanoj članu 15. Zakona o informisanju i medijima”, čime je opisala svaki odobreni projekat, kad se nešto nismo uverili da je prethodna, majska podela novca podigla nivo kvaliteta informisanja u gradu?

Uzgred, Komisija je toliko ofrlje radila da su njeni članovi potpisali pomenuti Predlog Odluke, a da nisu primetili da su u tabeli projekata koje nisu podržali, pojavili, pod brojevima 5 i od 7 do 12, projekti za koje su odobrili sredstva.

Komisija je, treba je pohvaliti, svojim odgovornim odlučivanjem uštedela nešto para gradskom budžetu, dakle građanima slobodnog grada Pančeva: od ukupne sume, ostalo je neraspoređeno 19.238 dinara.

(pancevo.city)

Podelite ovu stranicu!