Marina Fratucan: Emisija Radar skinuta sa programa RTV-a

14 Jun 2016

"Radar" je emitovan svakog utorka od septembra 2011. pa sve do 14. juna ove godine, kada ga je sa programa skinulo Vučićevo v.d. rukovodstvo

Urednica više puta nagrađivane emisije istraživačko-analitičkog novinarstva “Radar” Marina Fratucan izjavila je da je sinoć emitovana poslednja emisija iz tog serijala, jer je novo rukovodstvo Radio-televizije Vojvodine (RTV), pod izgovorom da se od 20. juna prelazi na “letnju šemu” emitovanja, skinulo “Radar” sa programa.

“Takav potez smatram političkim pritiskom, jer je ovo bio najlakši način da se, pod izgovorom da se uvodi letnja šema, reše emisije koja je bila trn u oku svakoj vlasti, a naročito ovoj, i da tako spreče da se postavljaju pitanja koja se ne sviđaju premijeru”, kazala je Marina Fratucan za Autonomiju.

Ona je navela da je “Radar” emitovan svakog utorka, bez prestanka i bez obzira na godišnje doba, od septembra 2011. godine do sinoć i ocenila da je reč o političkom pritisku od strane novog rukovodstva RTV-a.

Dodala je da je vršiocu dužnosti glavne urednice Prvog programa Televizije Vojvodine Nadi Kalkan poslala spisak mogućih tema koje bi se tokom leta obrađivale u “Radaru”, ali joj je nakon toga saopšteno da “Radar” neće biti emitovan tokom leta, jer će u prvom planu biti “lakše teme”.

Marina Fratucan je dodala da je bezuspešno tražila da razgovara i sa vršiocem dužnosti generalnog direktora RTV-a Miodragom Koprivicom.

Prema njenim rečima, “Radar” je skinut sa programa iako ona ima autorski ugovor sa RTV-om do 30. juna.

Janković: Radar informativna i ozbiljna emisija

Zaštitnik građana Saša Janković reagovao je sinoć na najavu povlačenja emisije Radar sa RTV.

Janković je na svom Tviter nalogu napisao da je Radar izuzetno informativna, ozbiljna i profesionalna emisija o društvenim temama.

“Ne mogu da verujem da je više neće biti”, napisao je Zaštitnik građana.

Radar nije emitovan u repriznom terminu

Emisija istraživačko-analitičkog novinarstva “Radar” Radio-televizije Vojvodine (RTV) danas bez obrazloženja nije emitovana u uobičajenom repriznom terminu od 14 sati, a urednica te emisije Marina Fratucan ocenila je da je i to još jedan dokaz da je reč o političkom pritisku i odluci novog v.d. rukovodstva da tu emisiju ukine.

Repriza emisije nije ni u programskoj shemi za sredu, 15. jun, koja se nalazi na sajtu RTV-a (www.rtv.rs).

“Radar” je više puta nagrađivana emisija, a u maju ove godine Evropska asocijacija regionalnih televizija (CIRCOM) dodelila je nagradu za najbolju njuz magazin emisiju “Radaru”, za temu posvećenu 20. godišnjici od genocida u Srebrenici.

Kolegijum RTV-a: Marina Fratucan zloupotrebila RTV

Kolegijum Informativnog programa Radio-televizije Vojvodine (RTV) optužio je danas urednicu više puta nagradjivane emisije istraživačko-analitičkog novinarstva “Radar” Marinu Fratucan da je prekršila ugovorene obaveze prema RTV-u, jer je bez odobrenja glavnog i odgovornog urednika drugu polovinu emisije “montirala tokom emitovanja”.

“Ona je, bez odobrenja glavnog i odgovornog urednika, drugu polovinu emisije montirala tokom emitovanja, te je, umesto odjavne špice, dodala deo koji predstavlja njen lični obračun sa kućom od koje mesečno dobija honorar u neto iznosu od 120 000 dinara. Pritom, prosečna novinarska i urednička plata u RTV-u je oko 40.000 hiljada dinara”, navodi se u saopštenju za javnost.

Dodaje se da autorski ugovor o saradnji Marine Fratucan sa RTV-om traje do 30. juna, a letnja programska šema, počinje u ponedeljak, 20. juna, i isključuje sve političke emisije osim „Politbiroa“.

“Marina Fratucan se i ranije, u više navrata, oglušila na upozorenja i bivšeg i aktuelnog rukovodstva da time što ne dostavlja sinopsise emisija na vreme, te ne poštuje rokove montaže niti predvidjeno trajanje, ozbiljno krši programsku disciplinu”, piše u saopštenju.

Dodaje se da, iako Marina Fratucan nije zaposlena u RTV-u, ona morala da poštuje Etički kodeks ponašanja.

“Fratucan je sinoć, svojim neprofesionalnim političkim pamfletom na kraju emisije, povredila ne samo kodeks, već i prisvojila ekran, što je, pogotovo na javnom servisu, nedopustivo i podložno sankcijama”, navodi se u saopštenju za javnost.

(Autonomija)

Podelite ovu stranicu!