Mađarski pokret: Sloboda štampe je javni interes

27 May 2016

Ko se ogreši o slobodu štampe, greši protiv sopstvenih birača

Odbor za medije Mađarskog pokreta (MP) saopštio je danas da sa sve većom zabrinutošću posmatra dešavanja u Radio-televiziji Vojvodine (RTV), ocenjujući da iza ovih dešavanja “ne stoje stručni, nego politički motivi”.

“Srpska napredna stranka (SNS) opijena izbornom pobedom je već započela preuzimanje javnog servisa, čime je izvršila jedan od najvećih društvenih zločina koju vladajuća stranka može počiniti protiv sopstvene države”, piše u saopštenju MP.

prema njihovom mišljenju društvena uloga slobodne štampe je da “budnim okom prati i kontroliše svaku vlast”, da bude “budno oko naroda“ čime se jedino može postići da “da političari strepe od besa sopstvenih birača, a ne obrnuto”.

“Ko se ogreši o slobodu štampe, greši protiv sopstvenih birača”, dodaje se u saopštenju i navodi da je sve rasprostranjenije mišljenje političara da je zadatak novinara samo da služi interesima aktuelne vlasti i da prenosi njihove poruke, jer “platu ionako dobijaju od njih“.

MP je occenio i da je važno i osetljivo pitanje budućnost i autonomija mađarske redakcije unutar RTV Vojvodine.

“Mađarska redakcija je poslednjih godina postala jedan od temelja objektivnog, nepristrasnog, višestranog novinarstva koje se temelji na nčinjenicama, za razliku od nekih drugih važnih učesnika vojvođanskog mađarskog medijskog prostora “, ocenili su iz mađarskog pokreta.

Oni su pozvali Savez vojvođanskih Mađara (SVM), kao najjaču mađarsku stranku koja je najavila saradnjau sa SNS, da iskoristi te svoje partnerske odnose u cilju očuvanja mađarske redakcije RTV od “čistki”

“Ne sme se dozvoliti da redakcija i njena uređivačka politika postanu žrtve i igračka trenutnih političkih interesa”, piše u saoptenju.

Mađarski pokret je pozvao svoje članstvo i simpatizere da potpišu peticiju koju je pokrenula inicijativa “Podrži RTV” na adresi www.peticije24.com/podrzirtv.

Upravni odbor RTV smenio je nedavno programskog direktora RTV Slobodana Arežinu, koji je ocenio da je smena posledica političkih pritisaka, a ubrzo nakon toga ostavke su podneli generalni direktor RTV Srđan Mihajlović i urednica prvog programa RTV Marjana Jović.

Nakon ovih dešavanja, Upravni odbor je postavio v.d. rukovodstvo koje je u jednom danu smenilo 14 urednika informativnog programa RTV, a najavčljeni su i novi protesti protiv ovih dešavanja za ponedeljak 30. maja u 18 sati.

(Autonomija)