Izvrdavanje RTV-a

01 Feb 2018

Uprava RTV javnosti nije ponudila nijedno obrazloženje za svoje odluke

Odluka uprave Radio-televizije Vojvodina da Slobodana Arežinu otpusti, nepunih mesec dana nakon što je na mesto programskog direktora te kuće vraćen po sili sudske presude, predstavlja ne samo izvrdavanje sudske vlasti i pravosuđa već i konačnu odluku pokrajinskog medijskog servisa da raskrsti sa svim novinarima i programskim sadržajima koji su profesionalno, objektivno i kritički informisali javnost.

Smenom Slobodana Arežine sa funkcije direktora programa u maju 2016. godine započeo je talas „čistki“ novinara i emisija, a zatim i talas protesta pokreta „Podrži RTV“, da bi presuda Apelacionog suda u Novom Sadu u decembru 2017. godine stigla kao potvrda da je Arežina „nezakonito smenjen“, što je ujedno bila i potvrda za sve novinare i građane koji su ukazali na političku pozadinu smenjivanja.

Ipak, slovo zakona potvrđeno pred sudom i glas naroda, uprava RTV-a je ponovo nadjačala kada je „kreativnim“ kadrovskim rešenjima, za manje od mesec dana odlučila da otpusti Arežinu. Prvo imenujući dva programska direktora, suprotno Statutu, onda priznajući da to nije u skladu sa Statutom, proglašavajući Arežinu tehnološkim viškom – RTV je stvorio protivzakonitu situaciju a zatim istu iskoristio da se obračuna sa Arežinom.

Poslednje kadrovsko rešenje koje je RTV izmislio je ponuda Arežini da potpiše aneks ugovora, iako mu je rešenje o „prestanku rada“ već uručeno, ali za mesto „menadžera projekata“, čime se opet izbegava naredba suda „da se sve vrati u stanje pre njegove smene“.

Na sve to uprava RTV javnosti nije ponudila nijedno obrazloženje za svoje odluke. Umesto da odgovore na neko od mnogobrojnih pitanja novinara i građana u ovom slučaju, jedini odgovor koji su dali bio je upućen Draganu Đilasu optužujući ga za politizaciju čitave priče i mešanje u uređivačku politiku.

„Dragan Đilas pokušava da utiče na uređivačku politiku RTV tako što jedan radni spor o radnom mestu koji nema uređivačke ingerencije želi da pretvori u političku temu nadajući se da će na taj način sakupiti sitne političke poene“, naveli su oni.

A zar nije „mešanje u uređivačku politiku“ odnosno preispitivanje iste, pravo svih građana, pa i političkih aktera, koji su defakto vlasnici javnog medijskog servisa? I naravno da RTV može da im odgovori, ali svima, na sve zamerke, poštujući pluralizam mišljenja i davanjem argumenata za odluke koje donosi dok raspolaže javnim dobrom kakva je nacionalna frekvencija. Zbog toga je pravo pitanje kakve to sitne političke poene uprava RTV-a želi da prikupi kritikujući samo jednu političku opciju?

Možda generalni direktor Miodrag Koprivica odgovori na ovo pitanje građanima kojima je pokret „Podrži RTV“ dao njegov službeni broj telefona kako bi tražili od njega ostavku, u suprotnom ćemo znati da ni on ni Upravni odbor ne služe javnom interesu.

(Redakcijski komentar, Danas)

Podelite ovu stranicu!