Đilas: Sramno pismo RTS-a o zastupljenosti opozicije u programu

21 Feb 2018

"Javni servis kao propagandni mehanizam vladajuće stranke"

Kandidat za gradonačelnika Beograda na predstojećim izborima Dragan Đilas ocenio je danas da je uvredljivo za građane Srbije kada Radio-televizija Srbije (RTS) na dokumentovanu kritiku opozicije da favorizuje vladajuće stranke kao kontraargument ponudi objašnjenje da se radi o funkcionerskoj kampanji, iako je i ona zakonom zabranjena.

“Gomila besmislica, poluistina i laži verovatno su razlog da sramno pismo Evropskoj uniji emitera (EBU) potpiše i pošalje ‘kolegijum RTS’, umesto onih koji snose odgovornost za uređivačku politiku Javnog servisa, a to su Dragan Bujošević, direktor RTS-a, ili Vladimir Vuletić, predsednik Upravnog odbora… ‘Uređivački kolegijum’, međutim, ne navodi o kakvim se ‘državničkim aktivnostima’ Siniše Malog i Gorana Vesića, kao i ostalih kandidata SNS-a, radi”, naveo je Đilas u pisanoj izjavi.

RTS je juče kao neosnovane odbacila kritike opozicije u Srbiji koja se, zbog navodno neravnopravnog tretmana u izveštavanju Javnog servisa, žalila EBU.

Odgovarajući na pismo federacije čiji je član, RTS je naveo da ne negira u potpunosti tvrdnju opozicije da u programima Javnog servisa više pažnje posvećuje vladajućoj koaliciji ali je i dodao da treba praviti razliku između obaveznog predstavljanja kandidata, partija i pojedinaca u kampanji i dela u kome RTS “obaveštava javnost o događajima koji su važni za građane a ne moraju, ali i mogu, biti povezani sa izborima”.

Đilas je kritikovao to što je RTS u odgovoru pomenuo da je on 2004. godine, kao direktor Narodne kancelarije, navodno prekršio izbornu tišinu i da nije imao primedbe na izveštavanje RTS o predsedničkim izborima prošle godine.

“Sramno je da se pritom prećutkuje da se u to vreme nisam bavio politikom niti sam bio član neke političke stranke, pa nisam ni mogao da ocenjujem izveštavanje RTS. Mogle bi se do u beskraj nabrajati besmislice iz ovog pisma, ali dovoljno je to što kao potvrdu svoje ‘objektivnosti’, RTS nudi poređenje sa televizijskim emiterima poput TV Pink ili TV Happy“, dodao je on.

Kandidat koalicije “Beograd odlučuje – ljudi pobeđuju” je rekao da će EBU nakon izbora biti dostavljeni podaci koji će pokazati “pravu sliku Javnog servisa kao propagandnog mehanizma vladajuće stranke“.

(Beta)

Podelite ovu stranicu!