Đilas pisao Evropskoj federaciji javnih emitera zbog RTS i RTV

16 Feb 2018

"Favorizuje se vladajuća koalicija i time se direktno dovodi u pitanje funkcija Javnog servisa"

Nosilac liste “Beograd odlučuje, ljudi pobeđuju” Dragan Đilas uputio je pismo Evropskoj federaciji javnih emitera (EBU), čiji je član i Javni servis Srbije, u kojem je naveo da su se Radio-televizija Srbije (RTS) i Radio-televizija Vojvodine pretvorili u propagandno glasilo vladajuće Srpske napredne stranke, saopšteno je danas.

Kako se navodi u saopštenju, Đilas je to pismo poslao generalnom direktoru EBU Noelu Kuranu i učesnicima međunarodnog skupa “Slobodni evropski mediji” koji se održava 15. i 16. februara u poljskom gradu Gdanjsku.

Đilas je dodao da se uređivačka politika Javnog servisa Srbije nije promenila, uprkos pismima opozicionih stranaka, sastanku sa Upravnim odborom RTS i protestu građana zbog neujednačenog izveštavanja o izbornim aktivnostima svih učesnika, već se i dalje favorizuje vladajuća koalicija čime se direktno dovodi u pitanje funkcija Javnog servisa i legitimitet predstojećih izbora.

“Uravnotežen pristup Javnog servisa dobija još više na značaju kad se zna da u ostalim medijima postoji otvorena segregacija opozicionih stranaka“, naveo je Đilas.

On se pozvao na istraživanje organizacije CRTA koja je, na uzorku od 13 različitih medija, utvrdila da je opozicija zastupljena u 27 odsto priloga vezanih za beogradska izbore, a stranka na vlasti u 73, dok je na televizijama emitovano najviše kritičkih priloga u odnosu na opoziciju, odnosno čak 74 odsto.

“U takvoj situaciji, Javni servis bi morao biti korektiv, primer objektivnog izveštavanja. Umesto toga, Radio-televizija Srbije i Radio-televizija Vojvodine su se potpuno uklopile u trend”, naveo je Đilas u pismu i pozvao EBU da iskoristi svoj uticaj kako bi Javni servis Srbije postao oslonac svih građana koji teže ka demokratski uređenom društvu.

(Beta)

Podelite ovu stranicu!