Danas: Smena Arežine u RTV bila nezakonita

16 Jun 2016

Smene izvršene po direktnom diktatu

Smena programskog direktora Radio-televizije Vojvodine (RTV), Slobodana Arežine, bila je nezakonita, jer ne postoji dokument kojim je generalni direktor, tada Srđan Mihajlović, predložio smenu, što je obaveza prema Statutu RTV-a, saznaje Danas.

Tu informaciju Danasu je potvrdio i smenjeni direktor programa Slobodan Arežina, kao i činjenicu da generalni direktor nije potpisao rešenje o smeni.

“U odluci o razrešenju, ni u kopiji zapisnika koja mi je data, nema ni reči o pisanom predlogu za moju smenu, koju po Statutu RTV mora da podnese generalni direktor. Nezvanično sam saznao da je on dao usmeni predlog, a odluku o smeni potpisao je predsednik Upravnog odbra Jova Radić”, naveo je Slobodan Arežina za Danas.

Poznati novosadski advokat Vladimir Horovic za naš list kaže da nezakonitosti u postupanju postoje i da se jasno vidi da su odluke političke.

“Upravni odbor nije ovlašćen da smenjuje urednike i direktore programa, bez prethodnog predloga za smenu od strane generalnog direktora RTV-a. Ukoliko su ti navodi tačni, vidi se potpuna nezakonitost u postupanju. Međutim, iako je to učinio novopostavljeni direktor, isto tako se postavlja objektivni problem na osnovu kojih merila i kojih razloga je neko ko je danas postao direktor, danas i predložio nečiju smenu”, kaže Horovic.

On navodi i da vremena za sagledavanje rada programskog direktora i urednika nije bilo dovoljno, te da su smene izvršene po direktnom diktatu.

“Koji su to parametri za smene osim političkog opredeljenja. Baš iz toga se vrlo jasno tumači šta je pozadina smena. Dakle to nije da u dva i po sata možeš da sagledaš rad direktora programa. To ili je potpuna samovolja, što očigledno nije, ili je direktan diktat i zavisnost od političkih uticaja jer nema druge. Vremena za analizu nije bilo od kada je postavljen novi direktor na mesto vršioca dužnosti”, rekao je Horovic uz konstataciju da bi trebalo da “prestanemo da se igramo skrivalica i da se pravimo ludi”.

U članu 25 Statuta RTV-a, između ostalog se kaže da generalni direktor predlaže Upravnom odboru imenovanje i razrešenje glavnih i odgovornih urednika, kao i direktora programa.

(Autonomija)