DALIBOR STUPAR: Sramni servis Vojvodine

24 Jul 2018

RTV-u je, očigledno, namenjena sudbina same Vojvodine. Preostaje još da joj se zatre ime i gotovo.

„Gledanost Informativnog programa Prvog programa Radio-televizije Vojvodine (RTV) najniža je od kada se sprovodi merenje gledanosti, a pojedine emisije prošle nedelje nije gledao niti jedan gledalac, pokazala su najnovija istraživanja agencije AGB Nielsen Media Research“.

„Informativni program Radio-televizije Vojvodine (RTV) baziran je na izveštavanju o aktivnostima funkcionera, pseudo-događajima i lokacijski je usmeren više na Beograd nego na mesta u Vojvodini“, rečeno je na okruglom stolu “RTV u službi građana: Predstavljanje rezultata monitoringa informativnog programa RTV-a”.

„Gubitak Radio-televizije Vojvodina u 2017. godini iznosio je 131 milion dinara, a ukupna dugovanja u ovom trenutku iznose više od 650 miliona dinara, usled čega pokrajinskom javnom medijskom servisu preti blokada računa jer više nije u stanju da se komercijalno zadužuje. Ukoliko bi RTV nastavio da na ovaj način posluje, izgledi da doživi bankrot sve su realniji“.

Tri vesti objavljene u poslednjih dvadesetak dana ogolile su do kraja suštinu majskih gibanja 2016. godine – kadrovska čistka nepodobnih, u kojoj su prvenstveno stradali profesionalci, sprovedena je isključivo zato da bi se RTV ugušio. Da bi prestao da postoji, ne kao medij koji je kontra režimu, nego kao sama ideja o autonomnosti. O autonomiji jednog dela zemlje koji ima i sopstveni javni servis, koji radi u interesu njegovih vlasnika – građana.

Ne da nije ispoštovano obećanje o tome da nikome neće da „hvali dlaka s glave“ nego će, sve je izvesnije, građanima Vojvodine uskoro hvaliti njihov javni servis. Iz tog razloga su i došli podobni i oterali nepodobne, da parafraziram poznatu vojvođansku doskočicu. Da je cilj sve vreme bio totalno uništenje, potvrdilo je nedavno istraživanje koje kaže da pojedine emisije nije gledao niko. Nula! Znači, NI BOTOVI NE GLEDAJU RTV!

„Upravni odbor je odluku doneo jednoglasno zbog utvrđenog pada gledanosti televizijskog programa“ navedeno je u saopštenju UO RTV prilikom smene programskog direktora Slobodana Arežine 2016. godine. Biće više nego zanimljivo posmatrati naredne postupke rukovodstva, koje je kreativnim tumačenjem sudskih presuda čak u dva navrata odbilo da na posao vrati Arežinu. Koga će sada otpustiti zbog negledanosti? Jer, ovo što se događa u vojvođanskom javnom servisu ni u ludilu ne može da se nazove padom gledanosti. Ovo je njena klinička smrt. I za to neko mora da odgovara.

Elem, lako bi bilo ukinuti RTV, da je samo to bio cilj. Očigledno je da nije bilo potrebe za preradom programa i njegovim prilagođavanjem državnim guslama, to već rade brojne šarene i vesele “televizije”. Trebalo ga je prvo poniziti, osramotiti, srušiti iznutra, zatući čak i senku sećanja na profesionalni medij koji radi u interesu građana, a ne elita. Moralo se uništiti nanovo stečeno poverenje, godinama vredno građeno.

Setićete se, teškom mukom je Radio-televizija Novi Sad od miloševićevsko/vučelićevsko/baletićevskog servisa za trovanje i širenje mržnje postala nešto što građani Vojvodine prepoznaju kao svoje. Čemu veruju i zbog čega ih gotovo ne interesuje „veliki“ državni javni servis. RTV-u je, očigledno, namenjena sudbina same Vojvodine. Preostaje još da joj se zatre ime i gotovo. Game over. Jer, što bi se desničarskom nazivu Srpska Vojvodina, sve češće u javnosti pridruživao i naziv Severna Srbija? Najnovija budalaština iz te kuhinje je Panonska Srbija.

Za vas koji i dalje mislite da nema istine u ovom upozorenju, još dva argumenta: devetnaest godina RTV nema svoj prostor, jer zgrada uništena u bombardovanju 1999. godine još nije izgrađena. Toranj na Iriškom vencu isto toliko godina nije obnovljen. Istovremeno, Avalski toranj je godinama ranije stavljen u funkciju, inicijativom Vojislava Koštunice. Za Vojvodinu, pak, 19 godina nema ni volje ni dinara, pa se RTV eto već dve decenije, za razliku od RTS-a, kao nomad potuca od NIS-a do Petrovaradina.

Pored svih mutikaša, savetnika za medije, PR i ostalih nadristručnjaka aktuelne vlasti, za stanje u Radio-televiziji Vojvodine krivi su i svi oni koji su dozvolili da nakon promena 2000. godine, u tadašnjoj TV Novi Sad, preteknu „spavači“. Oni koji su jedva dočekali da se ponovo aktiviraju i preuzmu uigrane uloge promicatelja šovinizma, mržnje, podaništva. Da ubijaju građane u pojam, da opet šire laži i manipulišu.

I, šta sad? Pa, odgovor je jednostavniji nego što se čini na prvi pogled – nema više spavača!

Nakon promena koje će neminovno doći, pored ponovnog vraćanja poverenja građana, paralelni proces koji predstoji novom rukovodstvu jeste pozivanje na odgovornost svih koji su učestvovali u sunovratu RTV-a. Moralnu, profesionalnu, prekršajnu i krivičnu odgovornost. Plus lustracija.

Dosledno, bez izuzetaka i bez obzira na cenu! Dovoljno je velika cena koju trenutno plaćaju profesionalci marginalizovani u sopstvenoj kući, oni prinudno raštrkani širom medijskog neba, ali i građani kojima je otet njihov javni servis. Da RTV ne bude ni jadni, ni sramni, nego javni servis. Kako dolikuje i kakav je bio pre puča. Što bi rekli dr Pop, Radule i družina: Ja sam za revanšizam!

(Autonomija) 

Podelite ovu stranicu!