CRTA: Vlast mnogo više zastupljena u medijima od opozicije

23 Jan 2018

"Kampanja za beogradske izbore počela još na jesen prošle godine, a ne od dana raspisivanja izbora"

Centar za istraživanje, transparentnost i odgovornost (CRTA) predstavio je danas svoje istraživanje o kampanji za beogradske izbore, koji pokazuju da su predstavnici vlasti zastupljeni skoro četiri puta više u medijima u Srbiji, nego predstavnici opozicije.

CRTA je na konferenciji za medije u Beogradu predstavila istraživanje koje je rađeno u periodu od 2. oktobra 2017. godine do 15. januara 2018. godine, koje je pokazalo da je kampanja za izbore počela još na jesen prošle godine, a ne od dana raspisivanja izbora.

U analizi, koja je trajala dva i po meseca, bili su obuhvaćni televizije – RTS, Prva, N1, Studio B i Pink, portali Blic, Kurir, B92 net, i dnevne novine Blic, Večernje novosti, Kurir, Informer i Politika.

Članica Upravnog odbora CRTA Tamara Skrozza kazala je da su od predstavnika vlasti u medijima najviše bili zastupljeni gradonačenik Beograda Siniša Mali i gradski menadžer Goran Vesić, dok su pojedinačni akteri iz opozicije bili neuporedivo manje prisutni.

Ona je dodala da je istraživanje pokazalo da se građani Srbije najviše informišu putem televizije, a najmanje putem internetskih portala, kao i da su predstavnici vlasti mnogo više prisutni na TV kanalima, i to u pozitivnom tonu, što pokazuje “veliku disproporciju u predstavljenosti pripadnika pozicije i opozicije”.

Skrozza je ocenila da mediji o predstavnicima vlasti izveštavaju u “pristrasno-navijačkom tonu”, što znači da “navijaju za njih”, dok se o opoziciji izveštava u “neutralnom tonu”.

Ona je kazala da su Studio B i Beogradska hronika RTS-a imale “pristrasno-navijački ton” i to najviše za Sinišu Malog i za Gorana Vesića, dok je među štampanim medijima toga bilo najviše u Večernjim novostima i Kuriru.

Dodala je da su Srpska napredna stranka, Vesić, Aleksandar Vučić, republički funkcioneri i Mali prednjačili u negativnim porukama i verbalnim napadima na Dragana Đilasa, a zatim na Aleksandra Šapića, dok je opozicija najviše napadala gradske funkcionere.

Skrozza je istakla da je o beogradskim izborima najviše vesti i saopštenja preneo Studio B, dok je N1 imala najviše analitičkih priloga i uživo intervjua, za razliku od drugih medija u kojima su takvi prilozi bili daleko manje zastupljeni.

Prema njenim rečima, istraživanje je pokazalo da su u 55 odsto nastupa javni funkcioneri najavljeni kao gradski ili republički, iako su pričali o svojoj stranci, davali izborna obećanja, ili napadali protivkandidate, što pokazuje da je u medijima u Srbiji veoma zastupljena “funkcionerska kampanja”.

“To ne sme da se radi, ne smeju se davati izborna obećanja, ili napadati protivkandidati kada se govori u svojstvu republičkog funkcionera. Mediji moraju da naznače u kom svojstvu pričaju njihovi sagovornici”, rekla je ona.

Programski direktor CRTA Raša Nedeljkov kazao je da veliki broj poruka u medijima pokazuje da se za beogradske izbore vodi negativna kampanja i da postoji velika neravnopravnost, a najviše na televiziji, gde su pripadnici vlasti neuporedivo više predstavljeni od pripadnika opozicije.

(Beta) 

Podelite ovu stranicu!