Azerbejdžan blokirao medije kritičke prema vlastima

12 May 2017

Advokati medija su odmah osudili meru ocenjujući da je nezakonita i neosnovana

Sud u Azerbejdžanu naložio je danas blokiranje nekoliko sajtova medija koji su kritički prema predsedniku Ilhamu Alijevu, među kojima je Radio Slobodna Evropa (RSE).

Sajt radija Azadlig, ogranka Radija Slobodna Evropa, koji finansira američki Kongres, blokiran je kao i nekoliko onlajn tevizijskih stanica poput TV Sati, TV Turan i TV Meidan.

Sud je prihvatio zahtev ministarstva za telekomunikacije koji je ocenio da ti mediji predstavljaju “pretnju za interese države i društva u Azerbejdžanu”.

Predsednik Radija Slobodna Evropa Tomas Kent je izjavio da je ova presuda “još jedan drastičan pokušaj azerbejdžanskih vlasti da ućutka naše izveštavanje. Time se pogrešno prikazuje rad RSE u Azerbejdžanu i krše međunarodne obaveze u poštovanju slobode medija. Žalićemo se”.

Advokati medija su odmah osudili meru ocenjujući da je nezakonita i neosnovana. “Presuda predstavlja kršenje standarda međunarodnog prava”, naveli su oni.

Azerbejdžan je često na meti kritika međunarodnih nevladiniih organizacija zbog napada na aktiviste za ljudska prava ili osoba koje kritkuju vlasti.

Ta zemlja je na 162. mestu rang liste o slobodi medija i izražavanja međunarodne organizacije Reporteri bez granica.

(Slobodna Evropa)

Podelite ovu stranicu!