Arežina dobio otkaz na RTV-u

29 Jan 2018

"Ovde je reč o obesti i gluposti, i reč je o gaženju zakona, pravde i nezavisnog sudstva"

Programski direktor Radio-televizije Vojvodine (RTV) Slobodan Arežina izjavio je danas da je dobio otkaz iz te medijske kuće, iako ga je Apelacioni sud prethodno vratio na posao uz presudu da je “nezakonito smenjen”, i gde je do danas radio kao drugi programski direktor, zajedno sa Sonjom Kokotović Zečević, koja je na to mesto postavljena nakon Arežinine smene.

Arežina je nekoliko dana ranije podneo još jednu tužbu protiv pokrajinskog javnog medijskog servisa, koja se odnosi upravo na odluku rukovodstva RTV-a da donese rešenje o dva programska direktora, jer je suprotna Statutu i sistematizaciji RTV-a.

Arežina je za Autonomiju rekao da mu je danas uručeno rešenje o otkazu, te da su u Radio-televiziji Vojvodine prethodno napravili uporednu analizu dva programska direktora, nakon koje je rukovodstvo RTV-a utvrdilo da je “Kokotović bolji kandidat jer u RTV-u radi 11, a Arežina šest godina”.

Njemu je danas uručeno Rešenje o utvrđivanju viška zaposlenih, koje datira od 24. januara 2018. godine, a u kojem stoji da “Sonja Kokotović Zečević ima prednost u odnosu na Slobodana Arežinu prema kriterijumu dužine staža”.

“Ovde je reč o obesti i gluposti, i reč je o gaženju zakona, pravde i nezavisnog sudstva. Ovo je nešto što nadilazi pitanje ko je programski direktor. Ako mi ulazimo u sferu gde je nebitna odluka Apelacionog suda, u kojem je zakon nebitan, nego želja nekog pojedinca, onda smo zaista u mnogo većem problemu”, rekao je Arežina za Autonomiju.

Inače, RTV je prošle nedelje naložio zaposlenima da se ubuduće na odjavnim špicama potpišu dva programska direktora, uprkos presudi Apelacionog suda po kojoj imaju obavezu da na mesto programskog direktora vrate Slobodana Arežinu, koji je sa te funkcije protivzakonito smenjen u maju 2016. godine.

Arežina je 29. decembra prošle godine potpisao rešenje kojim je vraćen na mesto direktora programa Radio-televizije Vojvodine, ali je on i dalje nije uspeo preuzeti.

U dopisima Upravnom odboru i direktoru Arežina je zatražio i da se program RTV-a hitno redefiniše i inovira kako bi se zaustavio dalji pad gledanosti i “strmoglavi pad poverenja u pokrajinski javni servis kao primarni izvor informacija”.

U cilju vraćanja funkcije javnog servisa RTV-u, Arežina je predložio vraćanje profesionalaca na mesta s kojih su smenjeni u maju pretprošle godine, te emisija koje su u međuvremenu izbačene iz programa, poput Radara, U nedostatku dokaza i Gruvanja.

Posle smenjivanja Arežine, ostavku su podneli generalni direktor RTV-a Srđan Mihajlović i glavna i odgovorna urednica Prvog programa Televizije Novi Sad Marjana Jović.

Usledile su brojne smene u RTV-u, a smenjeni novinari i urednici pokrajinskog javnog servisa formirali su Pokret Podrži RTV koji je organizovao ulične proteste i druge akcije da bi ukazao na političku pozadinu smenjivanja.

UNS: Novi otkaz Arežini je zloupotreba sudske presude

Udruženje novinara Srbije (UNS) protestovalo je danas zbog novog otkaza programskom direktoru Radio-televizije Vojvodine (RTV) Slobodanu Arežini koji je dobio uprkos tome što je presudom Apelacionog suda, krajem decembra, vraćen na radno mesto sa kojeg je smenjen maja 2016. godine.

UNS je naveo da je RTV novim otkazom Arežini zloupotrebio obavezu izvršenja presude jer je morao da oslobodi radno mesto programskog direktora i na njega vrati Arežinu, ili da mu ponudi drugi odgovarajući posao.

 

(Autonomija, Beta)

Podelite ovu stranicu!