Apatin: Na konkursu za medije polovina novca odborniku SNS

20 Nov 2017

"O raspodeli odlučivali članovi udruženja poznatih po učešću u konkursima sa sumnjivim ishodom"

Na konkursu Opštine Apatin za sufinansiranje medijskih sadržaja, polovina predvi?enog novca otišla je televiziji i portalu u vlasništvu šefa odborni?ke grupe Srpske napredne stranke u apatinskoj skupštini i bivšeg poverenika te stranke za Apatin, Ilije Bursa?a, piše list Danas.

Naime, od ?etiri miliona dinara, koliko je sredstava predvi?eno za dodelu medijima, po milion je dodeljeno lokalnoj televiziji 025 Info (Unija plus doo 025 info) i istoimenom portalu.

Ostatak novca razdeljen je tako?e medijima bliskim vlasti, pa je tako Srpski Telegraf (Medijska mreža doo) dobio 217.000 dinara, Dnevnik Vojvodina press doo 500.000, portal Srbije danas doo Beograd (u vlasništvu Aleksandre Martinovi?) dobio je 283.000 dinara, Udruženje Votens Veternik (u vlasništvu Tamare Deli?, osnovano u februaru ove godine), dobilo je 350.000 dinara, a Invictus media doo iz Beograda dobila je 300.000 dinara.

Pored pomenute televizije i portala 025 Info, odbornik Ilija Bursa? poseduje i marketinške agencije Apa One i Unija plus. Zasedanja Skupštine opštine Apatin prenose se direktno na televiziji 025 info, a ta?an iznos koji se iz opštinske kase izdvaja u tu svrhu nije poznat. Kako nezvani?no saznajemo, javna nabavka za direktne prenose nikada nije sprovedena.

Na televiziji i portalu 025 Info mogu se videti reklame gotovo svih javnih i drugih državnih preduze?a, me?u kojima su i Vodokanal JKP Sombor, JKP Naš dom, Banja Junakovi? Apatin, Turisti?ka organizacija Apatin, Dom za stare i penzionere Apatin dok je agencija Apaone radila ?ak i sajtove Turisti?ke organizacije Apatin, Kulturnog centra Apatin, Banje Junakovi?, a i same Opštine. Kako izvori Danasa tvrde, te dve marketinške agencije zadužene su za gotovo sve marketinške poslove u Apatinu i okolini.

U kabinetu predsednika opštine Apatin nismo uspeli da dobijemo odgovore koliko je opštinskog novca izdvojeno za ove aktivnosti, jer nam je re?eno da je predsednik na putu, zamenica na sastanku, a da bi na?elnik Opštinske uprave mogao da se pojavi posle 14 ?asova. Nakon tog vremena niko se nije javljao na telefon u kabinetu, a do zaklju?enja ovog broja niko od ?elnika Opštine nije odgovorio na pitanja koja smo poslali mejlom.

Ina?e, o ovakvoj raspodeli odlu?ila je tro?lana komisija, sa?injena na predlog medijskih udruženja koja su ve? poznata po u?eš?u u konkursima sa sumnjivim ishodom. Na predlog Udruženja turisti?kih novinara i pisaca u turizmu Srbije (Fijet) izabran je Vladimir Jovanovi?, na predlog Udruženja radio-stanica RAB Srbija postavljen je Radojica Mali, a tre?i ?lan je Vladan Stefanovi?, na predlog Udruženje elektronskih medija Com Net.

Vladimir Jovanovi?, pored Maje Rakovi?, predsednice udruženja RAB, koja rukovodi Naxi mrežom i njenog zamenika Ferenca Ber?eka, koji je i ?lan Naxi mreže, poznat je kao najpoželjniji ?lan opštinskih i gradskih konkursnih komisija, po celoj Srbiji i Vojvodini, koje po pravilu donose sporne odluke. Jovanovi? je bio ?lan komisije u Beogradu koja je oko 74 miliona dinara razdelila provladinim medijima i firmama osnovanim nakon raspisivanja konkursa, a na drugom ovogodišnjem novosadskom konkursu polovinu novca odnela je firma Media info centar, u kojoj je Jovanovi? suvlasnik, zajedno sa Markom Cari?em, koji je bio mentor na magistarskom radu Tomislavu Nikoli?u. Kako je tada prenela N1, Jovanovi? ni sam nije bio siguran u koliko je komisija u?estvovao, kako je naveo, “dosta, možda u desetak”.

Nisu ispla?eni ni odobreni projekti iz 2015.

Prošli apatinski konkurs za sufinansiranje medija koji je bio raspisan u januaru ove godine, opština je poništila zbog finansijskih problema, kako je tada objasnio sekretar skupštine Opštine Apatin Marko ?umi?.

Udruženje novinara Srbije je tada tražilo da se konkurs uskladi sa Zakonom o javnom informisanju i medijima, kao i Pravilnikom za sufinansiranje projekata za ostvarivanje javnog interesa, jer je ograni?io u?eš?e izdava?ima medija registrovanim van teritorije te opštine. Me?utim, konkurs je poništen.

?umi? istovremeno nije hteo da da odgovori na pitanje kada ?e Opština isplatiti novac medijima kojima su trogodišnji projekti odobreni 2015. godine, a kojima novac još uvek nije u celosti ispla?en.

(Danas)

Podelite ovu stranicu!