Advokati: Otkaz Slobodanu Arežini suprotan zakonu

29 Jan 2018

"Veštački kreiran tehnološki višak i nepoštovanje prava budi sumnju u prave razloge ovakvog postupanja"

Advokatska kancelarija Beljanski, koja zastupa otpuštenog programskog direktora Radio – televizije Vojvodine (RTV) Slobodana Arežinu, saopštila je da je otkaz koji mu je danas uručilo rukovodstvo te medijske kuće “suprotno zakonu”.

“Donošenje rešenja kojim je generalni direktor RTV Miodrag Koprivica utvrdio prestanak potrebe za radom Slobodana Arežine na mestu programskog direktora, poslednji je u nizu poteza rukovodstva RTV suprotnih zakonu. Kao njegovi punomoćnici, preduzećemo mere za zaštitu njegovih prava”, navodi se u saopštenju Advokatske kancelarije Beljanski.

Arežini je danas uručeno Rešenje o utvrđivanju viška zaposlenih, koje datira od 24. januara 2018. godine, a u kojem stoji da “Sonja Kokotović Zečević ima prednost u odnosu na Slobodana Arežinu prema kriterijumu dužine staža”.

Iz Advokatske kancelarije Beljanski su poručili da “odgovorno lice RTV suštinski nije sprovelo pravosnažnu odluku suda, nego je Arežinu stavilo u situaciju da, na funkcionalno nemoguć način, direktorsko mesto deli sa još jednim izvršiocem, veštački kreirajući tehnološki višak“.

“Proizilazi da je razlog otkaza uspeh gospodina Arežine u prethoddnom sudskom sporu, kojim je naloženo RTV da ga vrati na mesto direktora programa i pravno apsurdno rešenje RTV da na istom položaju zadrži lice koje je nakon smene Arežine postavljeno na njegovo mesto”, piše u saopštenju Arežininih advokata.

Dodaje se da je ovakva odluka nepoštovanje prava i “budi sumnju u prave razloge” ovakvog postupanja.

“Sve ovo probuđuje sumnju da su pravi razlozi druge prirode i da je Arežinu, po svaku cenu, pa i cenu kršenja propisa, trebalo sa direktorskog mesta udaljiti”, dodali su advokati.

Programski direktor RTV Slobodan Arežina izjavio je danas da je dobio otkaz iz te medijske kuće, iako ga je Apelacioni sud prethodno vratio na posao uz presudu da je “nezakonito smenjen”, i gde je do danas radio kao drugi programski direktor, zajedno sa Sonjom Kokotović Zečević, koja je na to mesto postavljena nakon Arežinine smene.

Protiv ovakvog postupanja Arežina je najavio novu tužbu, a inače je nekoliko dana ranije već tužio RTV zbog odluke rukovodstva da “donese rešenje o dva programska direktora, jer je suprotna Statutu i sistematizaciji RTV-a”.

Arežina smatra da je otkaz pokazatelj “obesti i gluposti”, te da je reč o “gaženju zakona, pravde i nezavisnosg sudstva”.

“Ovo je nešto što nadilazi pitanje ko je programski direktor. Ako mi ulazimo u sferu gde je nebitna odluka Apelacionog suda, u kojem je zakon nebitan, nego želja nekog pojedinca, onda smo zaista u mnogo većem problemu”, rekao je on.

Arežina je 29. decembra 2017. godine potpisao rešenje kojim je vraćen na mesto direktora programa Radio-televizije Vojvodina (RTV), ali je on do današnjeg otkaza nikako nije uspeo preuzeti, već je radnicima RTV naloženo da na emisije ptpisuju sa “dva programska direktora”.

On je smenjen u maju 2016. godine, nakon čega su ostavke podneli generalni direktor RTV-a Srđan Mihajlović i glavna i odgovorna urednica Prvog programa Televizije Novi Sad Marjana Jović.

Usledile su brojne smene u RTV-u, a smenjeni novinari i urednici pokrajinskog javnog servisa formirali su Pokret Podrži RTV koji je organizovao ulične proteste i druge akcije da bi ukazao na političku pozadinu smenjivanja.

(Autonomija)

Podelite ovu stranicu!